Jezdec Lotusu Romain Grosjean věří, že jejich vůz s dvojitým asymetrickým nosem letos bude mít šanci bojovat o vítězství poté, co vyřeší své problémy se spolehlivostí.
Lotus prožil velmi špatné předsezónní období - k prvním testu do Jerezu nedorazil vůbec, v Bahrajnu ho pak sužoval jeden technický problém za druhým a poslední týden tam každý den skončil předčasně.
Grosjean uznal, že jeho tým sice do Austrálie kvůli různým potížím zamíří nepřipraven, ale vůz E22 má podle něho stále potenciál na to, aby jezdil na čele: "Momentálně jsme daleko od toho, abychom byli favority a v dobré pozici, to však neznamená, že nepracujeme tvrdě a že bychom nevěřili, že nemůžeme vyhrávat závody."
"Těžko říct, jak to bude, papírově na to máme, ale zatím jsme na dráze nedokázali pořádně jezdit. Pro nás to byla katastrofální zima. Renault měl svůj problém, my náš, ale z toho mála kol jsme se několik věcí naučili. Pokud to dokážeme dát dohromady, už to bude pokrokem. A jsem si jistý, že Renault zlepšuje software a věci se také zlepší. Auto je dobré," věří francouzský pilot.
"Raději rychlé než spolehlivé"Ví, že toho v Melbourne ještě budou muset spoustu zlepšit, ale kdyby si měl vybrat mezi rychlým nebo spolehlivým vozem, zvolil by to první: "Upřímně bych raději 20 kol vedl s tím, že se pak všechno pokazí, než zaostávat o čtyři sekundy a dokončit závod."
Romain Grosjean věří, že se problémy podaří vyřešit a jeho vůz E22 bude mít letos na vítězství v závodech (foto: Lotus F1 Team)
"Zvyšuje to tlak, když se musíte učit o závodním víkendu, což není ideální. Ale tak to momentálně zkrátka je a nic s tím nenaděláme. Můžeme věci akorát brát takové, jaké jsou, a odvádět co nejvíce práce," dodal Grosjean včera v australském paddocku při rozhovoru s novináři.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.