Jezdec Lotusu Romain Grosjean věří, že jejich vůz s dvojitým asymetrickým nosem letos bude mít šanci bojovat o vítězství poté, co vyřeší své problémy se spolehlivostí.
Lotus prožil velmi špatné předsezónní období - k prvním testu do Jerezu nedorazil vůbec, v Bahrajnu ho pak sužoval jeden technický problém za druhým a poslední týden tam každý den skončil předčasně.
Grosjean uznal, že jeho tým sice do Austrálie kvůli různým potížím zamíří nepřipraven, ale vůz E22 má podle něho stále potenciál na to, aby jezdil na čele: "Momentálně jsme daleko od toho, abychom byli favority a v dobré pozici, to však neznamená, že nepracujeme tvrdě a že bychom nevěřili, že nemůžeme vyhrávat závody."
"Těžko říct, jak to bude, papírově na to máme, ale zatím jsme na dráze nedokázali pořádně jezdit. Pro nás to byla katastrofální zima. Renault měl svůj problém, my náš, ale z toho mála kol jsme se několik věcí naučili. Pokud to dokážeme dát dohromady, už to bude pokrokem. A jsem si jistý, že Renault zlepšuje software a věci se také zlepší. Auto je dobré," věří francouzský pilot.
"Raději rychlé než spolehlivé"Ví, že toho v Melbourne ještě budou muset spoustu zlepšit, ale kdyby si měl vybrat mezi rychlým nebo spolehlivým vozem, zvolil by to první: "Upřímně bych raději 20 kol vedl s tím, že se pak všechno pokazí, než zaostávat o čtyři sekundy a dokončit závod."
Romain Grosjean věří, že se problémy podaří vyřešit a jeho vůz E22 bude mít letos na vítězství v závodech (foto: Lotus F1 Team)
"Zvyšuje to tlak, když se musíte učit o závodním víkendu, což není ideální. Ale tak to momentálně zkrátka je a nic s tím nenaděláme. Můžeme věci akorát brát takové, jaké jsou, a odvádět co nejvíce práce," dodal Grosjean včera v australském paddocku při rozhovoru s novináři.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.