Mezinárodní automobilová federace včera v Melbourne potvrdila další změny ve formátu kvalifikace.
Už během testů v Bahrajnu jsme se zmínili, že zástupci týmů jednali s FIA o tom, jak zabránit stání vozů v garáži a zlepšit podívanou během finálové části kvalifikace (Q3). Minulý rok totiž bylo běžné, že piloti raději vůbec nevyjeli, aby si ušetřili pneumatiky pro závod.
FIA nyní schválila návrh poskytnout všem jezdcům jednu sadu "volitelných" (option, tj. obvykle ta měkčí) pneumatik navíc. Piloti, kteří postoupí do Q3, ji mohou využít pouze v této poslední části kvalifikace, po ní ji musí Pirelli vrátit, zbylí jezdci ji mohou použít pouze v závodě.
První část kvalifikace (Q1) bude navíc o dvě minuty zkrácena (z 20 na 18 min), ty budou přidány poslední části (Q3), která bude nově trvat 12 místo 10 minut.
Poslední změnou je to, že piloti, kteří se kvalifikují do Q3, budou muset na startu závodu obout ty pneumatiky, na kterých zajeli nejrychlejší kolo v prostřední části (Q2), nikoliv v Q3, jak tomu bylo doposud. To vše za předpokladu, že kvalifikace či start závodu nebudou ovlivněny deštěm a tedy nebudou prohlášeny za mokré.
Týmy F1 doufají, že tyto změny odejmou strategickou výhodu, kterou představovalo stání v garáži místo výjezdu v poslední části kvalifikace, a že tím zlepší sobotní napínavou podívanou pro fanoušky.
V Q3 se již nevyplatí stát, jezdci dostanou sadu pneumatik navíc a do závodu budou muset startovat na směsi použité v Q2 (foto: Pirelli)
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.