Bernie Ecclestone se už těší na nepředvídatelnou sezonu 2014, ve které nové pohonné jednotky zřejmě změní rozložení sil ve startovním poli.
83letý Bernie Ecclestone řekl, že se bude i přes blížící se soudní proces v kauze uplácení snažit zůstat v čele F1. Dodal také, že si nemyslí, že by CVC, což je hlavní akcionář v F1 vlastnící 35% podíl, plánoval svoji účast v holdingu prodat.
"Doufám, že každý závod bude jako kdyby byl za morka," řekl Bernie Ecclestone v telefonickém rozhovoru s agenturou Reuters. Když byl dotázán, jak by novou sezonu ohodnotil, tak řekl: "Nepředvídatelná, to je to slovo."
Jak víme, letos na týmy totiž s příchodem nových pohonných jednotek čeká obrovská změna, mnohými považována za největší v historii F1. Většinu fanoušků teď zajímá, jestli se Red Bull dokáže otřepat ze špatné formy z předsezonních testů. Na Bernieho však ke konci dubna čeká soud v Německu, ten by mohl trvat až do září.
"Budeme se ho účastnit, když bude třeba, pár dní z týdne," řekl Ecclestone a dodal, že to jeho byznys nijak výrazně nezasáhne. "Budeme schopni se s tím vypořádat interně." Jen připomeňme, že Ecclestone je vyšetřován v souvislosti s prodejem podílu v F1 v roce 2005. CVC již dříve vydalo prohlášení, že pokud bude Brit shledán vinným, tak bude ze svého postu odejit. I přes svůj pokročilý věk a problémy se zákonem však Bernie nijak nenaznačuje, že by se chtěl stáhnout do ústranní a předat žezlo někomu jinému.
"Momentálně jsem docela fit. Neřekl bych, že toto bude jedna z mých posledních sezon." Minulý měsíc jsme mohli z určitých zdrojů slyšet, že CVC bylo osloveno americkými společnostmi Liberty Global a Discovery Communications ohledně možného odkupu rozhodujícího podílu v F1, nicméně Ecclestone měl jakékoliv námluvy zablokovat. "CVC nechce nic prodávat," dodal.
Bernie se byl minulý týden podívat v Soči, kde se má letos konat Grand Prix: "Nabírá to tam dobrou podobu, dělají dobrou práci."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.