Bernie Ecclestone se už těší na nepředvídatelnou sezonu 2014, ve které nové pohonné jednotky zřejmě změní rozložení sil ve startovním poli.
83letý Bernie Ecclestone řekl, že se bude i přes blížící se soudní proces v kauze uplácení snažit zůstat v čele F1. Dodal také, že si nemyslí, že by CVC, což je hlavní akcionář v F1 vlastnící 35% podíl, plánoval svoji účast v holdingu prodat.
"Doufám, že každý závod bude jako kdyby byl za morka," řekl Bernie Ecclestone v telefonickém rozhovoru s agenturou Reuters. Když byl dotázán, jak by novou sezonu ohodnotil, tak řekl: "Nepředvídatelná, to je to slovo."
Jak víme, letos na týmy totiž s příchodem nových pohonných jednotek čeká obrovská změna, mnohými považována za největší v historii F1. Většinu fanoušků teď zajímá, jestli se Red Bull dokáže otřepat ze špatné formy z předsezonních testů. Na Bernieho však ke konci dubna čeká soud v Německu, ten by mohl trvat až do září.
"Budeme se ho účastnit, když bude třeba, pár dní z týdne," řekl Ecclestone a dodal, že to jeho byznys nijak výrazně nezasáhne. "Budeme schopni se s tím vypořádat interně." Jen připomeňme, že Ecclestone je vyšetřován v souvislosti s prodejem podílu v F1 v roce 2005. CVC již dříve vydalo prohlášení, že pokud bude Brit shledán vinným, tak bude ze svého postu odejit. I přes svůj pokročilý věk a problémy se zákonem však Bernie nijak nenaznačuje, že by se chtěl stáhnout do ústranní a předat žezlo někomu jinému.
"Momentálně jsem docela fit. Neřekl bych, že toto bude jedna z mých posledních sezon." Minulý měsíc jsme mohli z určitých zdrojů slyšet, že CVC bylo osloveno americkými společnostmi Liberty Global a Discovery Communications ohledně možného odkupu rozhodujícího podílu v F1, nicméně Ecclestone měl jakékoliv námluvy zablokovat. "CVC nechce nic prodávat," dodal.
Bernie se byl minulý týden podívat v Soči, kde se má letos konat Grand Prix: "Nabírá to tam dobrou podobu, dělají dobrou práci."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.