Bývalý jezdec F1 Alexander Wurz se domnívá, že když budou Maldonado a Grosjean ovládat své emoce, budou velmi silnou dvojicí.
Alexander Wurz zná Pastora Maldonada, který v současnosti jezdí v Lotusu, velmi dobře ze společného působení v týmu Williams. Podle Wurze se dvojice tvořená venezuelským jezdcem a Romainem Grosjeanem může ukázat být vznětlivá, zejména když se dostane na trati do těsné blízkosti ve vzájemném boji.
„V týmu Lotus vznikla zajímavá situace, tým ji musí pozorně sledovat od začátku a snažit se udržet ji pod kontrolou, jinak může dojít k slzám,“ míní Alexander Wurz. „Nemůžou je nechat bez kontroly. Ale když budou Grosjeaan s Maldonadem rozumní, budou hájit týmové zájmy a budou existovat vedle sebe bez vzájemných útoků, tak budou úspěšní.
Nicméně i malé nedorozumění může způsobit oheň na střeše. Když bude tým schopen zvládat ty dva, může dosáhnout dobrých výsledků, protože oba jsou rychlými jezdci. Pro Pastora může být situace o trochu snazší, protože je v týmu nový, zatímco Grosjean je teď týmovou jedničkou.“
Když se vezme do úvahy ne moc vzdálená doba, Maldonado i Grosjean byli účastníky velkého počtu incidentů na okruzích F1. „Pastor se trochu uklidnil, stejně to platí i u Romaina,“ tvrdí Wurz. „ Pastor ví, že když se chce stát mistrem, musí změnit svůj přístup, začal s tím už tehdy, když jsme byli spolu ve Williamsu.
Zřejmě to funguje, Pastor se zlepšil, musí se ale dostat na vyšší úroveň, aby si napravil svou pověst. Řekl mi, že na kritiku chce odpovědět svými výkony na trati. Jako riziko vidím Pastorovu přílišnou snahu být lepší, než Romain. Té by se měl vyhnout, jestli se chce soustředit na dobré výsledky.“
Přesto Wurz věří, že tato dvojice může být Lotusu prospěšná. „Myslím si, že tato dvojice může velmi dobře fungovat. Velkou neznámou je zatím jejich vzájemný vztah, ale jestli jsou dospělí lidé a jsou si vědomí, že musí spolupracovat, můžou vytvořit velmi silný pár jezdců. Jak jsem řekl, oba jsou hodně rychlí.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.