Bývalý jezdec F1 Alexander Wurz se domnívá, že když budou Maldonado a Grosjean ovládat své emoce, budou velmi silnou dvojicí.
Alexander Wurz zná Pastora Maldonada, který v současnosti jezdí v Lotusu, velmi dobře ze společného působení v týmu Williams. Podle Wurze se dvojice tvořená venezuelským jezdcem a Romainem Grosjeanem může ukázat být vznětlivá, zejména když se dostane na trati do těsné blízkosti ve vzájemném boji.
„V týmu Lotus vznikla zajímavá situace, tým ji musí pozorně sledovat od začátku a snažit se udržet ji pod kontrolou, jinak může dojít k slzám,“ míní Alexander Wurz. „Nemůžou je nechat bez kontroly. Ale když budou Grosjeaan s Maldonadem rozumní, budou hájit týmové zájmy a budou existovat vedle sebe bez vzájemných útoků, tak budou úspěšní.
Nicméně i malé nedorozumění může způsobit oheň na střeše. Když bude tým schopen zvládat ty dva, může dosáhnout dobrých výsledků, protože oba jsou rychlými jezdci. Pro Pastora může být situace o trochu snazší, protože je v týmu nový, zatímco Grosjean je teď týmovou jedničkou.“
Když se vezme do úvahy ne moc vzdálená doba, Maldonado i Grosjean byli účastníky velkého počtu incidentů na okruzích F1. „Pastor se trochu uklidnil, stejně to platí i u Romaina,“ tvrdí Wurz. „ Pastor ví, že když se chce stát mistrem, musí změnit svůj přístup, začal s tím už tehdy, když jsme byli spolu ve Williamsu.
Zřejmě to funguje, Pastor se zlepšil, musí se ale dostat na vyšší úroveň, aby si napravil svou pověst. Řekl mi, že na kritiku chce odpovědět svými výkony na trati. Jako riziko vidím Pastorovu přílišnou snahu být lepší, než Romain. Té by se měl vyhnout, jestli se chce soustředit na dobré výsledky.“
Přesto Wurz věří, že tato dvojice může být Lotusu prospěšná. „Myslím si, že tato dvojice může velmi dobře fungovat. Velkou neznámou je zatím jejich vzájemný vztah, ale jestli jsou dospělí lidé a jsou si vědomí, že musí spolupracovat, můžou vytvořit velmi silný pár jezdců. Jak jsem řekl, oba jsou hodně rychlí.“
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.