Nejlépe je na tom podle Felipeho Massy na začátku sezóny Mercedes, z boje o titul ale nevylučuje ani zákazníky Renaultu - Red Bull či Lotus.
"Pokud byste se mě zeptali, který tým je na čele, pak si upřímně myslím, že Mercedes. Ale uvidíme, nyní nastane čas porozumět tomu, kdo je skutečně vpředu, když vstoupíme do kvalifikace a všichni pojedou se stejným množstvím paliva a na nových pneumatikách. Pak pochopíte, jak si na tom ve srovnání s ostatními stojí," říká Massa pro ESPN.
Stáje poháněné motory Renault se sice v předsezónních testech trápily, Massa však z boje o titul nevylučuje nikoho: "Máte tolik dalších týmů, které budou bojovat. Možná to bude McLaren, možná Ferrari, a nevíme, jak na tom je Red Bull, protože nejezdili. Pořád stáli v garáži, ale nemůžete říci: 'Zapomeňte na Red Bull.'"
"Vědí, jak postavit rychlé auto a jak být konkurenceschopní, a jakmile vyřeší své problémy, budou tam. Na odepisování je příliš brzy. Na čele bude možná Red Bull nebo Lotus, a nikdo to nemusí očekávat. Na to je příliš brzy a věci se teď podle mě mohou velmi rychle měnit," vysvětluje brazilský jezdec, který letos přestoupil z Ferrari k Williamsu.
Se svým vozem FW36 je od prvního svezení spokojený: "Mám z něj skvělý pocit od té doby, co jsem s ním poprvé jel, také z toho, jak jsme auto do posledního testu v Bahrajnu vylepšili. To, jak tým fungoval a jak bylo auto spolehlivé - vše bylo pozitivní. Těžko říct, jak na tom jsme, důležité je vždy držet se při zemi a nemyslet si, že jste dále, než vlastně jste."
Felipe Massa s novým Williamsem FW36 (foto: Williams F1 Team)
"Uvidíme a jistotu získáme za týden, ale rozhodně budu velmi nadšený, pokud nám to půjde dobře a zažijeme povedený start. Víme, že jednou z nejdůležitějších věcí je být v prvním závodě konkurenceschopní, ale také spolehliví," dodává Massa, jehož vůz bude letos pohánět turbomotor Mercedesu.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.