Sedminásobný šampion a nejúspěšnější jezdec Formule 1 už desátý týden leží ve čtvrtém poschodí nemocnice v Grenoblu. Před budouvou to připomíná už jen transparent, který přeje Michaelovi, ale i jeho rodině to nejlepší.
Miliony fanoušku po celém světě však stále přiživují naději v jeho probuzení. A my se k tomtuto přání připojujeme.
Stav pětačtyřicetiletého Němce se po vážné nehodě na lyžích totiž zřejmě příliš nemění. Jeho hluboké kóma u něj stále přetrvává. Oficiální zdroje neustále mlčí a nebo opakují, že započatý proces probouzení stále probíhá. Ten ale započal na konci ledna a podle skeptiků je to již příliš dlouhá doba.
Podle informací, které jsou k dispozici je však pravděpodobné, že Schumiho návrat alespoň do „starých kolejí“, tedy ke „kvalitnímu“ životu s přibývajícím časem výrazně klesají. Největší problém představují podle lékařů krevní sraženiny na mozku, které jsou příliš hluboko. Ty nebylo při prvním zásahu možné odstranit.
"Kdyby byly nějaké dobré zprávy, už bychom je věděli. Většina pacientů, kteří se po tak dlouhé době z kómatu proberou, trpí těžkým poškozením," prohlásil před necelými dvěma týdny pro deník New York Times bývalý šéflékař formule 1 a uznávaný odborník Gary Hartstein.„Už přes devět týdnů je po nehodě a není tu žádná známka probuzení. Někteří lidé by v takovéto situaci uvažovalo o odpojení přístrojů,“ dodal americký anesteziolog.
Objevuje se i malý optimismus
Ne všichni jsou tak pesimističtí. Objevil se i názor, že nelze několik týdnů po ukončení podávání léků s jistotou usuzovat, že je v trvale vegetativním stavu. Prohlásil to David K. Menon z Cambridgeské univerzity, tedy odborník na traumatická poranění mozku.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.