Sedminásobný šampion a nejúspěšnější jezdec Formule 1 už desátý týden leží ve čtvrtém poschodí nemocnice v Grenoblu. Před budouvou to připomíná už jen transparent, který přeje Michaelovi, ale i jeho rodině to nejlepší.
Miliony fanoušku po celém světě však stále přiživují naději v jeho probuzení. A my se k tomtuto přání připojujeme.
Stav pětačtyřicetiletého Němce se po vážné nehodě na lyžích totiž zřejmě příliš nemění. Jeho hluboké kóma u něj stále přetrvává. Oficiální zdroje neustále mlčí a nebo opakují, že započatý proces probouzení stále probíhá. Ten ale započal na konci ledna a podle skeptiků je to již příliš dlouhá doba.
Podle informací, které jsou k dispozici je však pravděpodobné, že Schumiho návrat alespoň do „starých kolejí“, tedy ke „kvalitnímu“ životu s přibývajícím časem výrazně klesají. Největší problém představují podle lékařů krevní sraženiny na mozku, které jsou příliš hluboko. Ty nebylo při prvním zásahu možné odstranit.
"Kdyby byly nějaké dobré zprávy, už bychom je věděli. Většina pacientů, kteří se po tak dlouhé době z kómatu proberou, trpí těžkým poškozením," prohlásil před necelými dvěma týdny pro deník New York Times bývalý šéflékař formule 1 a uznávaný odborník Gary Hartstein.„Už přes devět týdnů je po nehodě a není tu žádná známka probuzení. Někteří lidé by v takovéto situaci uvažovalo o odpojení přístrojů,“ dodal americký anesteziolog.
Objevuje se i malý optimismus
Ne všichni jsou tak pesimističtí. Objevil se i názor, že nelze několik týdnů po ukončení podávání léků s jistotou usuzovat, že je v trvale vegetativním stavu. Prohlásil to David K. Menon z Cambridgeské univerzity, tedy odborník na traumatická poranění mozku.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.