Příští týden to bude v pořadí druhá Velká cena Austrálie v kariéře Maxe Chiltona. 22letý Brit na této trati debutoval za volantem Marussie, své místo v anglicko-ruském týmu se mo podařilo zachovat i letos.
Emoce letos nejsou stejné, jako vloni, ale Max Chilton má v sobě stejné odhodlání podávat dobré výkony. "Já osobně jsme připraven začít závodit. Bude to moje druhá sezona, jako jezdec mám své cíle. Nejdůležitější je, že pracujeme všichni spolu jako jeden tým, aby se nám dařilo čelit výzvám. Tato sezona bude sice těžká, ale jistě zajímavá."
Výsledky testů říkají, že Marussia není úplně vzadu. V tabulce posledního testu v Bahrajnu skončil mladý Brit na přijatelném 14. místě po absolvování 105 okruhů. "Testy nám poskytly pozitivní odpovědi, dodávají nám pocit, že bychom mohli mít dobrou sezonu," doufá Chilton. "Dokud nemáme za sebou první závod, je těžké říct něco rozumného, navíc všechno jen začíná."
Vloni v Melbourne byl Chilton v kvalifikaci na 20. a v závodě na 17. místě. Na konci sezony obsahovala statistika velkých cen zajímavý údaj: ve své první sezoně dokončil Max 19 závodů z 19. Mladý jezdec doufá, že se mu to podaří zopakovat i letos. "Bylo by nádherné, kdybych mohl zopakovat fantastickou úroveň spolehlivosti z minulé sezony, ale domnívám se, že letos to bude mnohem těžší."
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.