Stav Michaela Schumachera, který se na přelomu roku zranil při lyžování ve francouzském Meribelu, se žel nemění.
Sedminásobný šampion stále leží v nemocnici v Grenoblu, kde se mu věnuje špičkový tým odborníků. Přestože probouzení z umělého spánku zahájili již na konci ledna, Schumachera se stále probrat nepodařilo.
"Michael je stále ve fázi probouzení. Situace se nezměnila," potvrzuje dnes jeho mluvčí, Sabine Kehmová. Někteří odborníci proto snižují své vyhlídky na jeho zotavení a plnohodnotný život, v nejchmurnějších scénářích dokonce začínají hovořit o možnosti odpojení od přístrojů. Italská La Gazzetta dello Sport dnes pro změnu píše, že Schumacher už dýchá sám bez pomocí přístrojů.
Veškeré spekulace ale Kehmová rázně popírá: "Jakékoliv lékařské informace, jež nejsou potvrzeny týmem doktorů, kteří se o Michaela starají, či jeho managementem, musí být považovány za neplatné."
Podle posledních závěrů z rekonstrukce Schumacherovy nehody vyplývá, že k vážným následkům mohla přispět kamera umístěná na jeho přilbě. Bývalý pilot F1 upadl při jízdě ve volném kamenitém terénu mimo sjezdovku v rychlosti "velmi dobrého lyžaře."
Michael Schumacher při nasazování své rudé helmy (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.