Bývalý jezdec F1 Timo Glock se domnívá, že změny v pravidlech nepřišly v ten pravý moment, způsobily zvýšené náklady kvůli novým pohonným jednotkám a problémy v týmech.
Změny v pravidlech přinesly nové motory – práci od nuly. Nepřinesly štěstí Red Bullu a Vettelovi, v průběhu testů se tým bořil s problémy. Existuje riziko, že nezvládnou začátek nové sezony? Timo Glock (TG): „Především musíme počkat. Teď to nevypadá dobře, do začátku sezony už nebude žádný test, v průběhu kterého by se mohly odstranit problémy. Ale Red Bull je zkušený tým, který přesně ví, kde je potřeba zabrat.“
Vloni Sebastian Vettel dominoval, teď je poněkud vzadu… TG: „Vettel musí zůstat v klidu, panikou nic nezíská. Kromě toho si musí vše přemyslet. V testech měly problémy všechny týmy. Těžko se najde jeden jezdec, který by byl spokojen, zejména když jeho zkušenosti s novým vozem nebyly dobré. Před námi je hodně velkých cen a stát se může cokoliv.“
Největší problémy Red Bullu souvisí s motory od Renaultu…TG: „Ano. Hybridní motor a nová elektronika, to je dost složitý systém. V Renaultu mají problémy s nastavením všech detailů a jejich spoluprací. Mercedes a Ferrari odvedly v zimě lepší práci.“
Situaci komplikuje i to, že Adrian Newey zvolil agresivní přístup k přípravě nového vozu a přišly i problémy se systémem chlazení. TG: „Projekty Adriana Neweyho jsou vždy na hraně. U něj se už objevily vozy, které nedojely do cíle. Přesto do této doby ve většině případů postupoval správně, proto jeho vozy dosáhly úspěchů. Problémy s chlazením překvapily i jeho. Technici mají obvykle od začátku představu, jak velké chlazení potřebují. Možná, že v Red Bullu udělali chybu při práci na simulátoru.“
Co můžou v Red Bullu udělat do začátku sezony? TG: „Moc toho není. Nasbírali nějaké data, musí je analyzovat, aby se zorientovali v situaci.“
Red Bull se nenachází v dobré situaci, může Vettel obhájit letos titul? TG: „Bez ohledu na současné problémy patří Red Bull mezi favority. Ne náhodou získal čtyři tituly za sebou, i soupeři to přiznávají. Vettel to nebude mít lehké. Já si myslím, že letos získá titul Mercedes.“
Jaké šance na titul má Nico Rosberg? Může se stát mistrem světa?TG: „Může, svými třemi vítězstvími dokázal, že umí vyhrávat. Svou roli sehraje nový trubomotor i limitovaná spotřeba paliva, Nico si to jistě dobře vykalkuluje.“
Mluvil jste o nových motorech. Takzvané pohonné jednotky jsou jednou z novinek v této sezoně. Můžete o nich udělat nějaký závěr na základě testů? TG: „Jasné je, že mnoho týmů neví, jaké je jejich postavení, jaké výsledky dosáhli soupeři, každý se věnoval svým problémům. V testech bylo důležité především zajistit stabilní fungování vozu. V prvním závodě bude nejdůležitější dojet do cíle. Menší týmy mají šanci na úspěch, protože se nedají vyloučit chyby a incidenty.“
Vozy jsou složitější, změnil se zvuk motorů. Domníváte se, že se F1 vybrala správným směrem? TG: „Nový motor není zrovna charakteristický pro F1. Celý systém je dost choulostivý, bylo by lepší, kdyby vše zůstalo jako dřív, ale automobilky chtěly použití nových technologií. Na týmech teď je, aby ze situace vytěžily maximum.“
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.