Bývalý jezdec F1 Timo Glock se domnívá, že změny v pravidlech nepřišly v ten pravý moment, způsobily zvýšené náklady kvůli novým pohonným jednotkám a problémy v týmech.
Změny v pravidlech přinesly nové motory – práci od nuly. Nepřinesly štěstí Red Bullu a Vettelovi, v průběhu testů se tým bořil s problémy. Existuje riziko, že nezvládnou začátek nové sezony? Timo Glock (TG): „Především musíme počkat. Teď to nevypadá dobře, do začátku sezony už nebude žádný test, v průběhu kterého by se mohly odstranit problémy. Ale Red Bull je zkušený tým, který přesně ví, kde je potřeba zabrat.“
Vloni Sebastian Vettel dominoval, teď je poněkud vzadu… TG: „Vettel musí zůstat v klidu, panikou nic nezíská. Kromě toho si musí vše přemyslet. V testech měly problémy všechny týmy. Těžko se najde jeden jezdec, který by byl spokojen, zejména když jeho zkušenosti s novým vozem nebyly dobré. Před námi je hodně velkých cen a stát se může cokoliv.“
Největší problémy Red Bullu souvisí s motory od Renaultu…TG: „Ano. Hybridní motor a nová elektronika, to je dost složitý systém. V Renaultu mají problémy s nastavením všech detailů a jejich spoluprací. Mercedes a Ferrari odvedly v zimě lepší práci.“
Situaci komplikuje i to, že Adrian Newey zvolil agresivní přístup k přípravě nového vozu a přišly i problémy se systémem chlazení. TG: „Projekty Adriana Neweyho jsou vždy na hraně. U něj se už objevily vozy, které nedojely do cíle. Přesto do této doby ve většině případů postupoval správně, proto jeho vozy dosáhly úspěchů. Problémy s chlazením překvapily i jeho. Technici mají obvykle od začátku představu, jak velké chlazení potřebují. Možná, že v Red Bullu udělali chybu při práci na simulátoru.“
Co můžou v Red Bullu udělat do začátku sezony? TG: „Moc toho není. Nasbírali nějaké data, musí je analyzovat, aby se zorientovali v situaci.“
Red Bull se nenachází v dobré situaci, může Vettel obhájit letos titul? TG: „Bez ohledu na současné problémy patří Red Bull mezi favority. Ne náhodou získal čtyři tituly za sebou, i soupeři to přiznávají. Vettel to nebude mít lehké. Já si myslím, že letos získá titul Mercedes.“
Jaké šance na titul má Nico Rosberg? Může se stát mistrem světa?TG: „Může, svými třemi vítězstvími dokázal, že umí vyhrávat. Svou roli sehraje nový trubomotor i limitovaná spotřeba paliva, Nico si to jistě dobře vykalkuluje.“
Mluvil jste o nových motorech. Takzvané pohonné jednotky jsou jednou z novinek v této sezoně. Můžete o nich udělat nějaký závěr na základě testů? TG: „Jasné je, že mnoho týmů neví, jaké je jejich postavení, jaké výsledky dosáhli soupeři, každý se věnoval svým problémům. V testech bylo důležité především zajistit stabilní fungování vozu. V prvním závodě bude nejdůležitější dojet do cíle. Menší týmy mají šanci na úspěch, protože se nedají vyloučit chyby a incidenty.“
Vozy jsou složitější, změnil se zvuk motorů. Domníváte se, že se F1 vybrala správným směrem? TG: „Nový motor není zrovna charakteristický pro F1. Celý systém je dost choulostivý, bylo by lepší, kdyby vše zůstalo jako dřív, ale automobilky chtěly použití nových technologií. Na týmech teď je, aby ze situace vytěžily maximum.“
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.