Po oznámení nového hlavního sponzora Williamsu - Martini i pozitivních předsezónních testech panuje v Grove dobrá nálada. A jejich cílem je bodovat v každém závodě sezóny.
Deváté místo z jedenácti, které loni v poháru konstruktérů získali, rozhodně nebylo tím, co si u Williamsu představovali. Tým přešel k Mercedesu, který jim nyní dodává motory, najal mnoho nových tváří a během předsezónních testů se předvedl v dobrém světle. Claire Williamsová doufá, že tento pozitivní trend bude pokračovat.
"Nikdy jsme před začátkem sezóny neurčovali, kde chceme skončit, ale deváté místo v loňském šampionátu pro nás bylo opravdu hodně obtížné a zdaleka ne to, kde bychom chtěli být, takže se chceme zlepšit. Není jiná možnost! Nejsme v F1 jen do počtu abychom dojížděli na konci pole. Chceme znovu vítězit," zní jasné poselství zástupkyně šéfa týmu.
"Každý v týmu tvrdě, opravdu tvrdě bojoval, udělali jsme během posledních devíti měsíců mnoho změn a doufáme, že tento ročník to ovlivní. Pokud by se oba vozy dostávaly do třetí části kvalifikace - a potom bychom dojížděli v každém závodě na bodech, to by bylo fantastické," uvedla pro Sky Sports.
Představení nového zbarvení FW36 (foto: Williams F1 Team)
"Během testování nikdy přesně nevíte, kde jste, ale pro nás to byly pozitivní testy. Felipe zajel nejrychlejší čas a najeli jsme druhý nejvyšší počet kilometrů po Mercedesu, což je pozitivní." Pyšnili se také tím, že až do posledních hodin testování nezpůsobili jedinou červenou vlajku na trati. V závěru však jejich Mercedes v důsledku opotřebení vypověděl službu a tak jim toto prvenství nevydrželo.
"Dosáhli jsme všeho, co jsme chtěli a po potvrzení spolehlivosti jsme se zaměřili na výkonnost. Vypadá to dobře, ale až do prvního závodu nevíme, jak na tom kdo je. Jsem překvapená a ulevilo se nám, že jsme podle všeho postavili konkurenceschopné auto. Víme, že jsme odvedli dobrou práci a teď uvidíme, jak si povedou ostatní," komentuje situaci Williamsová.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.