Ron Dennis dnes na tiskové konferenci odpovídal na dotazy novinářů ohledně budoucnosti Martina Whitmarshe, týmu McLaren či finanční stránce Formule 1.
Šéf McLarenu Ron Dennis je přesvědčen, že letos tým z Wokingu získá znovu vítězství. V lednu se vrátil do vedení stáje, když na pozici výkonného šéfa týmu nahradil Martina Whitmarshe a naplánoval velké personální změny, které podle něj budou znamenat lepší výsledky než ty loňské. Minulá sezóna byla totiž pro McLaren tou nejhorší od roku 1980.
"Věřím, že letos vyhrajeme závody. Kolik? Nevím. Jak brzy? Nevím. Pokud každý dosáhne stejné vášně, soustředění a oddanosti, rozhodně zvítězíme. Nebyli jsme fit a potřebujeme se dostat do formy - a to bolí a chce to čas. Doufám, že každý chápe, co od sebe můžeme očekávat a co očekávám já od nich. A pokud to nesplní, nebudeme dál spolupracovat," uvedl šestašedesátiletý Brit na tiskové konferenci.
Dennis z vedení týmu odešel na jaře v roce 2009, loni získal pozici nevýkonného ředitele a brzy poté zaujal místo výkonného šéfa stáje. Jako závodního ředitele angažoval Erica Boulliera a s hledáním dalšího výkonného ředitele prý zatím nespěchá. Potvrdil také, že do úvodního závodu sezóny McLaren odstartuje bez hlavního sponzora.
Co však odmítl blíže komentovat je role Martina Whitmarshe a jejich případná další spolupráce. Whitmarsh od začátku roku ve Wokingu nebyl, nezúčastnil se ani předsezónních testů a i to naznačuje, že se zřejmě po více než dvaceti letech s McLarenem rozloučí. Dennis však nic nepotvrdil a uvedl, že stále jednají a jsou nadále přáteli.
Rozloučí se McLaren po letech spolupráce s Whitmarshem? (foto: McLaren Mercedes)
Prozradil také, že Boulliera, který nyní společně s Jonathanem Nealem zodpovídá za vedení týmu F1, oslovili nezávisle na sobě jak on, tak právě Whitmarsh. "Nebylo to ale překvapivé, protože jsem již delší dobu s akcionáři hovořil o tom, že věci nefungují."
Odpověděl také na otázku ohledně rozpočtových stropů, se kterými nesouhlasí. "Lidé utrácí to, co mají. Pokud si nemůžete dovolit být v F1, tak z ní odejděte," nechal se slyšet. "Letošní nové turbo motory byly těmi nejdražšími motory v dějinách motorsportu. A ti stejní lidé, kteří nás poslali na tuto cestu najednou volí jinou a říkají, že musíme snížit náklady. To je zkrátka v rozporu s logikou," okomentoval situaci.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.