Ron Dennis dnes na tiskové konferenci odpovídal na dotazy novinářů ohledně budoucnosti Martina Whitmarshe, týmu McLaren či finanční stránce Formule 1.
Šéf McLarenu Ron Dennis je přesvědčen, že letos tým z Wokingu získá znovu vítězství. V lednu se vrátil do vedení stáje, když na pozici výkonného šéfa týmu nahradil Martina Whitmarshe a naplánoval velké personální změny, které podle něj budou znamenat lepší výsledky než ty loňské. Minulá sezóna byla totiž pro McLaren tou nejhorší od roku 1980.
"Věřím, že letos vyhrajeme závody. Kolik? Nevím. Jak brzy? Nevím. Pokud každý dosáhne stejné vášně, soustředění a oddanosti, rozhodně zvítězíme. Nebyli jsme fit a potřebujeme se dostat do formy - a to bolí a chce to čas. Doufám, že každý chápe, co od sebe můžeme očekávat a co očekávám já od nich. A pokud to nesplní, nebudeme dál spolupracovat," uvedl šestašedesátiletý Brit na tiskové konferenci.
Dennis z vedení týmu odešel na jaře v roce 2009, loni získal pozici nevýkonného ředitele a brzy poté zaujal místo výkonného šéfa stáje. Jako závodního ředitele angažoval Erica Boulliera a s hledáním dalšího výkonného ředitele prý zatím nespěchá. Potvrdil také, že do úvodního závodu sezóny McLaren odstartuje bez hlavního sponzora.
Co však odmítl blíže komentovat je role Martina Whitmarshe a jejich případná další spolupráce. Whitmarsh od začátku roku ve Wokingu nebyl, nezúčastnil se ani předsezónních testů a i to naznačuje, že se zřejmě po více než dvaceti letech s McLarenem rozloučí. Dennis však nic nepotvrdil a uvedl, že stále jednají a jsou nadále přáteli.
Rozloučí se McLaren po letech spolupráce s Whitmarshem? (foto: McLaren Mercedes)
Prozradil také, že Boulliera, který nyní společně s Jonathanem Nealem zodpovídá za vedení týmu F1, oslovili nezávisle na sobě jak on, tak právě Whitmarsh. "Nebylo to ale překvapivé, protože jsem již delší dobu s akcionáři hovořil o tom, že věci nefungují."
Odpověděl také na otázku ohledně rozpočtových stropů, se kterými nesouhlasí. "Lidé utrácí to, co mají. Pokud si nemůžete dovolit být v F1, tak z ní odejděte," nechal se slyšet. "Letošní nové turbo motory byly těmi nejdražšími motory v dějinách motorsportu. A ti stejní lidé, kteří nás poslali na tuto cestu najednou volí jinou a říkají, že musíme snížit náklady. To je zkrátka v rozporu s logikou," okomentoval situaci.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.