Ron Dennis dnes na tiskové konferenci odpovídal na dotazy novinářů ohledně budoucnosti Martina Whitmarshe, týmu McLaren či finanční stránce Formule 1.
Šéf McLarenu Ron Dennis je přesvědčen, že letos tým z Wokingu získá znovu vítězství. V lednu se vrátil do vedení stáje, když na pozici výkonného šéfa týmu nahradil Martina Whitmarshe a naplánoval velké personální změny, které podle něj budou znamenat lepší výsledky než ty loňské. Minulá sezóna byla totiž pro McLaren tou nejhorší od roku 1980.
"Věřím, že letos vyhrajeme závody. Kolik? Nevím. Jak brzy? Nevím. Pokud každý dosáhne stejné vášně, soustředění a oddanosti, rozhodně zvítězíme. Nebyli jsme fit a potřebujeme se dostat do formy - a to bolí a chce to čas. Doufám, že každý chápe, co od sebe můžeme očekávat a co očekávám já od nich. A pokud to nesplní, nebudeme dál spolupracovat," uvedl šestašedesátiletý Brit na tiskové konferenci.
Dennis z vedení týmu odešel na jaře v roce 2009, loni získal pozici nevýkonného ředitele a brzy poté zaujal místo výkonného šéfa stáje. Jako závodního ředitele angažoval Erica Boulliera a s hledáním dalšího výkonného ředitele prý zatím nespěchá. Potvrdil také, že do úvodního závodu sezóny McLaren odstartuje bez hlavního sponzora.
Co však odmítl blíže komentovat je role Martina Whitmarshe a jejich případná další spolupráce. Whitmarsh od začátku roku ve Wokingu nebyl, nezúčastnil se ani předsezónních testů a i to naznačuje, že se zřejmě po více než dvaceti letech s McLarenem rozloučí. Dennis však nic nepotvrdil a uvedl, že stále jednají a jsou nadále přáteli.
Rozloučí se McLaren po letech spolupráce s Whitmarshem? (foto: McLaren Mercedes)
Prozradil také, že Boulliera, který nyní společně s Jonathanem Nealem zodpovídá za vedení týmu F1, oslovili nezávisle na sobě jak on, tak právě Whitmarsh. "Nebylo to ale překvapivé, protože jsem již delší dobu s akcionáři hovořil o tom, že věci nefungují."
Odpověděl také na otázku ohledně rozpočtových stropů, se kterými nesouhlasí. "Lidé utrácí to, co mají. Pokud si nemůžete dovolit být v F1, tak z ní odejděte," nechal se slyšet. "Letošní nové turbo motory byly těmi nejdražšími motory v dějinách motorsportu. A ti stejní lidé, kteří nás poslali na tuto cestu najednou volí jinou a říkají, že musíme snížit náklady. To je zkrátka v rozporu s logikou," okomentoval situaci.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.