Šéf Formule 1 - Bernie Ecclestone - by rád zasáhl do technických pravidel týkajících se motorů. Nelíbí se mu jejich zvukový projev, který je dle jeho názoru příliš tichý. Ošklivé nosy mu nevadí, na ty si fanoušci údajně brzy zvyknou.
Ecclestone dlouho bojoval proti zavedení nových "zelenějších" turbomotorů, které nahradily starší 2,4litrové V8 atmosféry. Během předsezónních testů je měl možnost vidět v akci, ale jejich zvuk se mu vůbec nezamlouvá.
"Máme nové motory. Nelíbí se mi. Možná bychom mohli snížit palivová omezení a mohly by dosahovat vyšších otáček. Budeme si muset počkat, a uvidíme," říká Ecclestone. Současné motory mají omezený průtok paliva na max. 100 kg za hodinu od 10 500 ot/min a jedinou koncovku výfuku.
Na druhou stranu ale 83letému Britovi nevadí škaredé nosy letošních vozů: "Na vzhled si zvyknete. Při jakékoliv změně lidé říkají: 'Nelíbí se mi to.' Ale nemyslete si, že si zvyknete na neexistenci zvuku."
Nevadí mu ani současné trápení Red Bullu, za který jezdí čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel: "Mnoho fanoušků chtějí vidět, jak teď bude Vettel prohrávat. Vždyť šampionát nevyhráli jednou, ale čtyři roky po sobě," cituje jej Bild.
Ecclestonovi se zvuk nových motorů nelíbí: "Energii si šetřete u silničních aut, ne v F1"(foto: Scuderia Ferrari)
"Nikdy jsem však neviděl smysl ve změně motorů pro ušetření energie. Tohle můžete dělat se silničními vozy, ale ne ve Formuli 1. Potřebujeme být hluční a rychlí. A jedna věc je jistá: tahle celá věc stála kopu peněz," shrnuje Ecclestone.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.