Williams dnes oficiálně představil staronového sponzora - společnost Martini - včetně upraveného zbarvení svého letošního vozu.
Návrat Martini do Grove byl již delší dobu tajemstvím. Již včera pronesl zakladatel stáje Frank Williams společně se svými jezdci proslov k zaměstnancům továrny, dnes nové zbarvení v Londýně konečně odhalili i veřejnosti.
"Rok 2014 bude fascinující sezónou - tak velká změna pravidel zatřese roštem a vytvoří příležitosti pro týmy, aby učinily pokrok. Během zimy jsme prokázali naše ambice několika pozitivními změnami," uvádí Frank Williams.
"Máme nové jezdecké složení, nové technické vedení a několik nových komerčních partnerů pro rok 2014. V Martini máme značku, která sdílí vášeň pro závodění a vyhrávaní šampionátu. Toto partnerství je milníkem v naší historii a my se v nadcházejících letech těšíme na úzkou spolupráci s Martini.
V testech auto odjelo působivé množství mil, což je dokladem tvrdé práce všech v továrně a našich kolegů u Mercedesu. Rozvinuli jsme s nimi velmi silné pracovní pouto, což se prokázalo být životně důležité při poznávání nové pohonné jednotky a při maximalizaci její výkonnosti. Do Austrálie příští týden míříme s nadšením kvůli předsezónním vyhlídkám," dodává zakladatel týmu.
Williams FW36 v nových barvách (foto: Williams Martini Racing)
Technický ředitel týmu Pat Symonds během představení nových barev prohlásil: "FW36 je vyvrcholením obrovského projektu, který měl navrhnout a postavit hodně odlišné auto kvůli mnoha změnám v pravidlech.
Prvořadou je revoluční nová pohonná jednotka - loňský 2,4litrový V8 motor byl nahrazen novým 1,6litrovou V6 turbo hybridní pohonnou jednotkou s větší schopností rekuperace energie. S těmito změnami motorů Williams přivítal nového technického partnera: Mercedes-Benz HPP.
Pravidla pro rok 2014 postavila před sportovní inženýry výzvu v podobě ujetí závodní vzdálenosti se 100 kg paliva. Abyste dosáhli výkonů srovnatelných s loňským rokem, nové pohonné jednotky budou vyžadovat zvýšení energetické efektivity o 30 % u nových systémů pro rekuperaci energie.
Pro všechny, kdo pracovali na designu, výrobě a použití vozu během zimních testů to bylo náročné. Testování se neobešlo bez problémů, z pohledu spolehlivosti, závodní i kvalifikační rychlosti však bylo úspěšné. Je skvělé nyní oficiálně zahájit naši sezónu a připravit se na odjezd do Austrálie, kde - jak doufám - zahájíme pozitivní sezónu z pohledu Williams Martini Racing," zakončuje Symonds.
Video z představení nového zbarvení Williamsu
Fotografie najdete pod článkem, tapetu na plochu zde.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.