David Coulthard se rozmluvil o aktuálních problémech svého dřívějšího zaměstnavatele a o tom, kdy se ukáže opravdová síla týmů.
Za týden a půl se jede první závod Formule 1 sezony 2014, VC Austrálie. Mistrovský Red Bull se v předsezónních testech zrovna moc nepředvedl. Z části za to mohly jeho vlastní problémy (chlazení) a z části za to mohly problémy dodavatele pohonné jednotky, společnosti Renault (hardware, software a integrace pohonné jednotky). Letošní jezdci týmu, Sebastian Vettel a Daniel Ricciardo, se tak moc nesvezli.
Co na to říká David Coulthard? "Ano, letos mají své problémy. Nevypadá to dobře a pravděpodobně neexistuje žádné rychlé řešení," říká Skot pro 'The Scotsman'. Letos tedy bude tým, který získal poslední čtyři tituly, muset minimálně zkraje roku řešit úplně jiné problémy, protože ani poslední část testů, kterou jste také mohli na f1news.cz sledovat online, neprobíhala ideálně. David však svůj bývalý tým neodepisuje.
"Když závodíte ve Formuli 1, tak musíte brát v potaz, že neexistují žádné garance. Pro velké týmy je ale typická schopnost překonat problémy a najít východisko." Dle Coultharda tedy nepoznáte sílu týmu "ve vítězných letech, ale v těžkých časech". Že je problém také na straně Renaultu už včera potvrdil Helmut Marko, ve 'Sport Bildu' můžeme dále číst: "Už jsme poslali pracovní skupinu do Paříže. Naši lidé už pomáhají Renaultu napsat nový softwarový program."
Chybu v přípravě na nový rok udělal jak Red Bull, tak i Renault (foto: Red Bull Racing)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.