Bývalý mistr světa Formule 1 Jody Scheckter Ferrari dobře zná. Nechtěl by být však týmovým kolegou Fernanda Alonsa, který podle něj nebývá upřímným, což je pro vztah mezi piloty důležité. Proto mu je předem líto Kimiho Räikkönena, který po loňské sezóně přestoupil z Lotusu do Maranella.
"První věcí, kterou bych řekl o Kimim je to, že mi ho je líto. Nechtěl bych být týmovým kolegou Alonsa. Nemyslím si, že by byl vždy upřímný - a upřímnost je tou nejdůležitější věcí mezi týmovými kolegy," popisuje Scheckter pro F1 Racing.
"Když máte dva týmové kolegy, kteří jsou jeden vůči druhému upřímní a sdílejí informace, celé to je poháněnu kupředu. Já jsem vyhrál titul v roce 1979 a Gilles mi pomohl - ale jinak bychom zároveň nezískali konstruktérský titul, pokud by mezi námi nebyl dobrý vztah. Často jsme s Gillesem byli proti týmu, ale nikdy jsme nebyli proti sobě," vysvětluje bývalý šampion F1.
Aby vztah mezi jezdci Ferrari letos fungoval, bude muset podle Schecktera vedení týmů tvrdě využívat týmovou režii. "U mě a Gillese to bylo jednoduché - kdo byl vpředu, ten vyhrál, pokud jsme měli na ostatní dostatečný náskok."
"Pokud se toho všichni drží, pak nikdy nemáte problémy. Vždy jsem si myslel, že teď potřebujete takový systém, a když se podíváte na to, co se stalo mezi Vettelem a Webberem loni v Malajsii, pak je zřejmé, že to je stále běžnou praxí.
Ale držel by se toho Fernando, kdyby to nebylo v jeho prospěch? Tím si nejsem tak jistý. Z Kimiho mám pocit, že je upřímnější kluk a že by to udělal. Ale co já vím, už jsem v současné době pouze farmářem," pokračuje Scheckter.
Kdo bude mít po skončení sezóny na svém kontě více bodů? (foto: Scuderia Ferrari)
Otázkou je, zda takové pokyny budou u Ferrari vůbec zapotřebí a jestli Alonso nebude tím, kdo bude spíše vpředu. "Mám sice své názory na Alonsa, ale je ohromně rychlým závodním jezdcem, skutečně kompletním pilotem, a pro Kimiho to bude těžké ho porazit. Alonso je rychlý stále, zatímco u Kimiho se zdá, že je to otázkou toho, jak se cítí. Necítil bych se dobře, kdybych si měl na některého z nich vsadit, pokud bych ale musel, pak by to bylo na Alonsa," dodává Scheckter.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.