Bývalý mistr světa Formule 1 Jody Scheckter Ferrari dobře zná. Nechtěl by být však týmovým kolegou Fernanda Alonsa, který podle něj nebývá upřímným, což je pro vztah mezi piloty důležité. Proto mu je předem líto Kimiho Räikkönena, který po loňské sezóně přestoupil z Lotusu do Maranella.
"První věcí, kterou bych řekl o Kimim je to, že mi ho je líto. Nechtěl bych být týmovým kolegou Alonsa. Nemyslím si, že by byl vždy upřímný - a upřímnost je tou nejdůležitější věcí mezi týmovými kolegy," popisuje Scheckter pro F1 Racing.
"Když máte dva týmové kolegy, kteří jsou jeden vůči druhému upřímní a sdílejí informace, celé to je poháněnu kupředu. Já jsem vyhrál titul v roce 1979 a Gilles mi pomohl - ale jinak bychom zároveň nezískali konstruktérský titul, pokud by mezi námi nebyl dobrý vztah. Často jsme s Gillesem byli proti týmu, ale nikdy jsme nebyli proti sobě," vysvětluje bývalý šampion F1.
Aby vztah mezi jezdci Ferrari letos fungoval, bude muset podle Schecktera vedení týmů tvrdě využívat týmovou režii. "U mě a Gillese to bylo jednoduché - kdo byl vpředu, ten vyhrál, pokud jsme měli na ostatní dostatečný náskok."
"Pokud se toho všichni drží, pak nikdy nemáte problémy. Vždy jsem si myslel, že teď potřebujete takový systém, a když se podíváte na to, co se stalo mezi Vettelem a Webberem loni v Malajsii, pak je zřejmé, že to je stále běžnou praxí.
Ale držel by se toho Fernando, kdyby to nebylo v jeho prospěch? Tím si nejsem tak jistý. Z Kimiho mám pocit, že je upřímnější kluk a že by to udělal. Ale co já vím, už jsem v současné době pouze farmářem," pokračuje Scheckter.
Kdo bude mít po skončení sezóny na svém kontě více bodů? (foto: Scuderia Ferrari)
Otázkou je, zda takové pokyny budou u Ferrari vůbec zapotřebí a jestli Alonso nebude tím, kdo bude spíše vpředu. "Mám sice své názory na Alonsa, ale je ohromně rychlým závodním jezdcem, skutečně kompletním pilotem, a pro Kimiho to bude těžké ho porazit. Alonso je rychlý stále, zatímco u Kimiho se zdá, že je to otázkou toho, jak se cítí. Necítil bych se dobře, kdybych si měl na některého z nich vsadit, pokud bych ale musel, pak by to bylo na Alonsa," dodává Scheckter.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.