V průběhu testů v Bahrajnu prokázal tým Force India spolehlivost nového vozu i vysokou rychlost.
Po testech v Bahrajnu odpovídal Nico Hülkenberg z týmu Force India na různé otázky o budoucí sezoně.
Jaká je situace v týmu po předsezonních testech? Nico Hülkenberg (NH): „Situace není špatná. Začátek testování v Jerezu byl složitý, neabsolvoval jsem dostatek kol a nemohl jsem získat celkový dojem o novém voze. Testy v Bahrajnu proběhly dobře. Připravili jsme se tak, jak jsme se jen mohli. Nějaké problémy měli všichni, ale my jsme pracovali dobře a máme na svém kontě dostatek kilometrů. Nikdo nemá jistotu, že se problémy nezopakují, ale my teď nevypadáme špatně.“
Mají týmy s motory od Mercedesu převahu? NH: „V současnosti ano, ale sezona F1 je dlouhá. Počkáme a uvidíme. Zatím to není špatné.“
V jaké jste formě v porovnání s ostatními? NH: „Týmy Mercedes a Williams vypadají být silné. McLareny jsou také rychlé, v posledním dnu ukázali rychlost i u Ferrari. Ricciardo z Red Bullu v jednom okruhu ukázal, že má také rychlost. Domnívám se, že Red Bull dříve nebo později své problémy vyřeší a znovu bude mezi nejlepšími. Favoritů je víc, ale zatím se ukazuje mírná převaha motorů Mercedes.“
Jak moc zaostává Force India za Mercedesem a Williamsem? NH: „To je těžké říct. Na testech jsem nejezdil s minimálním množstvím paliva. Navíc v Bahrajnu měnil povrch okruhu vlastnosti podle denní doby. V pět hodin večer se mi zdála být trať rychlejší.“
Budete si víc hlídat pneumatiky, nebo spotřebu paliva? NH: „Musím hlídat oboje. V závodech s velkou spotřebou paliva bude důležitá jedna věc, v závodech, které budou charakteristické vysokými teplotami vzduchu, bude důležité hlídat zejména zadní pneumatiky – to bude slabé místo.“
Když se budou pneumatiky hodně opotřebovávat, bude ještě důležité hlídat spotřebu paliva?NH: „Absolvovali jsme hodně testů a srovnávaní. Situace není jednoznačná.“
Budou závody zajímavé?NH: „Týmy i jezdci budou muset kontrolovat hodně věcí, to by mohlo přinést více předjíždění.“
Jaké to je jet na konci startovní rovinky před první zatáčkou rychlostí 330 km/h?NH: „Jel jsem jenom 315 km/h, systém ERS nefungoval, proto jsem ani neměl pocit, že jedu rychleji, než předtím.“
Jaké máte pocity z turbomotorů?NH: „Už se ví, že tyhle motory mají velký potenciál. Když fungují všechny systémy pohonné jednotky správně, jezdec ani neví, co si s tím obrovským výkonem počít.“
Rozumíte tomu, co se děje uvnitř vozu?NH: „To není rozhodující. Důležité je, když cítím, že s ovládáním vozu je vše v pořádku, pak jsem spokojený.“
Co bude dál?NH: „Váha šasi se trochu sníží, objeví se několik nových aerodynamických prvků. Nic takového, co by zatřáslo světem, ale vývoj vozu jde dál svým tempem.“
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.