V průběhu testů v Bahrajnu prokázal tým Force India spolehlivost nového vozu i vysokou rychlost.
Po testech v Bahrajnu odpovídal Nico Hülkenberg z týmu Force India na různé otázky o budoucí sezoně.
Jaká je situace v týmu po předsezonních testech? Nico Hülkenberg (NH): „Situace není špatná. Začátek testování v Jerezu byl složitý, neabsolvoval jsem dostatek kol a nemohl jsem získat celkový dojem o novém voze. Testy v Bahrajnu proběhly dobře. Připravili jsme se tak, jak jsme se jen mohli. Nějaké problémy měli všichni, ale my jsme pracovali dobře a máme na svém kontě dostatek kilometrů. Nikdo nemá jistotu, že se problémy nezopakují, ale my teď nevypadáme špatně.“
Mají týmy s motory od Mercedesu převahu? NH: „V současnosti ano, ale sezona F1 je dlouhá. Počkáme a uvidíme. Zatím to není špatné.“
V jaké jste formě v porovnání s ostatními? NH: „Týmy Mercedes a Williams vypadají být silné. McLareny jsou také rychlé, v posledním dnu ukázali rychlost i u Ferrari. Ricciardo z Red Bullu v jednom okruhu ukázal, že má také rychlost. Domnívám se, že Red Bull dříve nebo později své problémy vyřeší a znovu bude mezi nejlepšími. Favoritů je víc, ale zatím se ukazuje mírná převaha motorů Mercedes.“
Jak moc zaostává Force India za Mercedesem a Williamsem? NH: „To je těžké říct. Na testech jsem nejezdil s minimálním množstvím paliva. Navíc v Bahrajnu měnil povrch okruhu vlastnosti podle denní doby. V pět hodin večer se mi zdála být trať rychlejší.“
Budete si víc hlídat pneumatiky, nebo spotřebu paliva? NH: „Musím hlídat oboje. V závodech s velkou spotřebou paliva bude důležitá jedna věc, v závodech, které budou charakteristické vysokými teplotami vzduchu, bude důležité hlídat zejména zadní pneumatiky – to bude slabé místo.“
Když se budou pneumatiky hodně opotřebovávat, bude ještě důležité hlídat spotřebu paliva?NH: „Absolvovali jsme hodně testů a srovnávaní. Situace není jednoznačná.“
Budou závody zajímavé?NH: „Týmy i jezdci budou muset kontrolovat hodně věcí, to by mohlo přinést více předjíždění.“
Jaké to je jet na konci startovní rovinky před první zatáčkou rychlostí 330 km/h?NH: „Jel jsem jenom 315 km/h, systém ERS nefungoval, proto jsem ani neměl pocit, že jedu rychleji, než předtím.“
Jaké máte pocity z turbomotorů?NH: „Už se ví, že tyhle motory mají velký potenciál. Když fungují všechny systémy pohonné jednotky správně, jezdec ani neví, co si s tím obrovským výkonem počít.“
Rozumíte tomu, co se děje uvnitř vozu?NH: „To není rozhodující. Důležité je, když cítím, že s ovládáním vozu je vše v pořádku, pak jsem spokojený.“
Co bude dál?NH: „Váha šasi se trochu sníží, objeví se několik nových aerodynamických prvků. Nic takového, co by zatřáslo světem, ale vývoj vozu jde dál svým tempem.“
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.