Prezident Ferrari navštívil autosalón v Ženevě, kde se zúčastnil představení nového modelu California T. Při té příležitosti také promluvil o současné Formuli 1 a jejich výzvách.
"Bude to zajímavé pozorovat, kolik aut dojede do cíle prvního závodu v Austrálii," poukazuje v úvodu Montezemolo na nespolehlivost současných vozů, které prošly mnoha změnami - počínaje aerodynamikou a složitými pohonnými jednotkami vybavenými systémy pro rekuperaci energie (ERS).
"Design těchto nových vozů F1 je velmi komplikovaný, stále ještě zbývá dodefinovat mnoho hledisek. Některé díly jsme už vyvinuli, zatímco na jiných je stále třeba pracovat, aby poskytovali to nejlepší. Vstup do nové sezóny je trochu jako puzzle s tím, že díly do sebe pomalu zapadají," znázorňuje prezident Ferrari.
Do startu nové sezóny zbývají již necelé dva týdny a mnoho týmů zažívalo v posledním předsezónním testu stále mnoho problémů, proto do Melbourne nezamíří zcela připraveni. Montezemolo se však soustředí pouze na svou stáj.
"Testování, kterého jsme se mohli zúčastnit, bylo nenahraditelné. Nezajíme mě to, co dělají ostatní, soustředíme se pouze na sebe. Zdá se mi, že z pohledu spolehlivosti je práce náročná pro všechny. Tyto obtíže jsou pochopitelné, protože v roce 2014 Formule 1 podstoupila velkou výzvu, když se vydala velmi inovativní cestou," pokračuje Montezemolo.
Fernando Alonso s novým vozem Ferrari F14 T - při posledním testu v Bahrajnuna Mercedes a Williams trochu ztrácel (foto: Scuderia Ferrari)
V závěru si vzpomněl také na Michaela Schumachera, který si s vozem Ferrari vyjel pět mistrovských titulů a nyní po úrazu na lyžích leží v umělém spánku v nemocnici v Grenoblu: "Michael byl a stále je velmi důležitou osobou mého života."
"Od roku 1996 se v našich životech přihodilo tolik věcí a v obtížných dobách byl Michael vždy týmu neuvěřitelně nablízku. To, co se mu stalo, pro mě bylo skutečným šokem po těch událostech, které jsme spolu zažili, a skvělý vztah mezi námi stále přetrvává. Michael momentálně potřebuje lásku a podporu všech," dodává Montezemolo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.