Prezident Ferrari navštívil autosalón v Ženevě, kde se zúčastnil představení nového modelu California T. Při té příležitosti také promluvil o současné Formuli 1 a jejich výzvách.
"Bude to zajímavé pozorovat, kolik aut dojede do cíle prvního závodu v Austrálii," poukazuje v úvodu Montezemolo na nespolehlivost současných vozů, které prošly mnoha změnami - počínaje aerodynamikou a složitými pohonnými jednotkami vybavenými systémy pro rekuperaci energie (ERS).
"Design těchto nových vozů F1 je velmi komplikovaný, stále ještě zbývá dodefinovat mnoho hledisek. Některé díly jsme už vyvinuli, zatímco na jiných je stále třeba pracovat, aby poskytovali to nejlepší. Vstup do nové sezóny je trochu jako puzzle s tím, že díly do sebe pomalu zapadají," znázorňuje prezident Ferrari.
Do startu nové sezóny zbývají již necelé dva týdny a mnoho týmů zažívalo v posledním předsezónním testu stále mnoho problémů, proto do Melbourne nezamíří zcela připraveni. Montezemolo se však soustředí pouze na svou stáj.
"Testování, kterého jsme se mohli zúčastnit, bylo nenahraditelné. Nezajíme mě to, co dělají ostatní, soustředíme se pouze na sebe. Zdá se mi, že z pohledu spolehlivosti je práce náročná pro všechny. Tyto obtíže jsou pochopitelné, protože v roce 2014 Formule 1 podstoupila velkou výzvu, když se vydala velmi inovativní cestou," pokračuje Montezemolo.
Fernando Alonso s novým vozem Ferrari F14 T - při posledním testu v Bahrajnuna Mercedes a Williams trochu ztrácel (foto: Scuderia Ferrari)
V závěru si vzpomněl také na Michaela Schumachera, který si s vozem Ferrari vyjel pět mistrovských titulů a nyní po úrazu na lyžích leží v umělém spánku v nemocnici v Grenoblu: "Michael byl a stále je velmi důležitou osobou mého života."
"Od roku 1996 se v našich životech přihodilo tolik věcí a v obtížných dobách byl Michael vždy týmu neuvěřitelně nablízku. To, co se mu stalo, pro mě bylo skutečným šokem po těch událostech, které jsme spolu zažili, a skvělý vztah mezi námi stále přetrvává. Michael momentálně potřebuje lásku a podporu všech," dodává Montezemolo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.