Šéf týmu Caterham se domnívá, že už v Melbourne budou vozy mnohem spolehlivější, než v průběhu testů
V průběhu zimních testů prokázal Caterham pokrok, z týmů požívajících motory Renault absolvoval nejvíc kilometrů, dvakrát víc, než Red Bull. V prvním závodě bude hodně záležet na spolehlivosti vozů, ale Cyril Abiteboul, šéf týmu Caterham, nesouhlasí s těmi, kdo tvrdí, že na získání bodů bude stačit dojet do cíle.
„Prognózám se nedá věřit, v F1 je možný velmi rychlý vývoj vozů, které byly ještě nedávno daleko od ideálního stavu. V našem odvětví nejsou chyby vyloučeny, ale jejich počet je minimální – tak, jako v leteckém průmyslu. Nemůžete nechat odletět letadlo a pak se dívat, jestli nespadne. Letadlo musí doletět a přistát. Stejné je to v F1. Nebudu se divit, když už v Melbourne budou vozy mnohem spolehlivější.
Myslím, že nás čeká neobyčejný víkend, vždyť na závod se nemůžete připravit ve velkém předstihu. Můžete si ho namodelovat, projet určenou vzdálenost, ale na testech nemáte na trati soupeře kromě časomíry. Pokud se neodehraje reálný boj, není možné hodnotit skutečné rozložení sil, určit efektivní strategii použití ERS a ekonomiku spotřeby paliva na danou vzdálenost. Prostě nevíte, jak to všechno bude fungovat dohromady. Ano, spolehlivost bude důležitá, ale uvidíme velký pokrok, bude velmi zajímavé sledovat průběh závodu.“
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.