Šéf týmu Caterham se domnívá, že už v Melbourne budou vozy mnohem spolehlivější, než v průběhu testů
V průběhu zimních testů prokázal Caterham pokrok, z týmů požívajících motory Renault absolvoval nejvíc kilometrů, dvakrát víc, než Red Bull. V prvním závodě bude hodně záležet na spolehlivosti vozů, ale Cyril Abiteboul, šéf týmu Caterham, nesouhlasí s těmi, kdo tvrdí, že na získání bodů bude stačit dojet do cíle.
„Prognózám se nedá věřit, v F1 je možný velmi rychlý vývoj vozů, které byly ještě nedávno daleko od ideálního stavu. V našem odvětví nejsou chyby vyloučeny, ale jejich počet je minimální – tak, jako v leteckém průmyslu. Nemůžete nechat odletět letadlo a pak se dívat, jestli nespadne. Letadlo musí doletět a přistát. Stejné je to v F1. Nebudu se divit, když už v Melbourne budou vozy mnohem spolehlivější.
Myslím, že nás čeká neobyčejný víkend, vždyť na závod se nemůžete připravit ve velkém předstihu. Můžete si ho namodelovat, projet určenou vzdálenost, ale na testech nemáte na trati soupeře kromě časomíry. Pokud se neodehraje reálný boj, není možné hodnotit skutečné rozložení sil, určit efektivní strategii použití ERS a ekonomiku spotřeby paliva na danou vzdálenost. Prostě nevíte, jak to všechno bude fungovat dohromady. Ano, spolehlivost bude důležitá, ale uvidíme velký pokrok, bude velmi zajímavé sledovat průběh závodu.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.