Šéf týmu Caterham se domnívá, že už v Melbourne budou vozy mnohem spolehlivější, než v průběhu testů
V průběhu zimních testů prokázal Caterham pokrok, z týmů požívajících motory Renault absolvoval nejvíc kilometrů, dvakrát víc, než Red Bull. V prvním závodě bude hodně záležet na spolehlivosti vozů, ale Cyril Abiteboul, šéf týmu Caterham, nesouhlasí s těmi, kdo tvrdí, že na získání bodů bude stačit dojet do cíle.
„Prognózám se nedá věřit, v F1 je možný velmi rychlý vývoj vozů, které byly ještě nedávno daleko od ideálního stavu. V našem odvětví nejsou chyby vyloučeny, ale jejich počet je minimální – tak, jako v leteckém průmyslu. Nemůžete nechat odletět letadlo a pak se dívat, jestli nespadne. Letadlo musí doletět a přistát. Stejné je to v F1. Nebudu se divit, když už v Melbourne budou vozy mnohem spolehlivější.
Myslím, že nás čeká neobyčejný víkend, vždyť na závod se nemůžete připravit ve velkém předstihu. Můžete si ho namodelovat, projet určenou vzdálenost, ale na testech nemáte na trati soupeře kromě časomíry. Pokud se neodehraje reálný boj, není možné hodnotit skutečné rozložení sil, určit efektivní strategii použití ERS a ekonomiku spotřeby paliva na danou vzdálenost. Prostě nevíte, jak to všechno bude fungovat dohromady. Ano, spolehlivost bude důležitá, ale uvidíme velký pokrok, bude velmi zajímavé sledovat průběh závodu.“
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.