Šéf týmu Caterham se domnívá, že už v Melbourne budou vozy mnohem spolehlivější, než v průběhu testů
V průběhu zimních testů prokázal Caterham pokrok, z týmů požívajících motory Renault absolvoval nejvíc kilometrů, dvakrát víc, než Red Bull. V prvním závodě bude hodně záležet na spolehlivosti vozů, ale Cyril Abiteboul, šéf týmu Caterham, nesouhlasí s těmi, kdo tvrdí, že na získání bodů bude stačit dojet do cíle.
„Prognózám se nedá věřit, v F1 je možný velmi rychlý vývoj vozů, které byly ještě nedávno daleko od ideálního stavu. V našem odvětví nejsou chyby vyloučeny, ale jejich počet je minimální – tak, jako v leteckém průmyslu. Nemůžete nechat odletět letadlo a pak se dívat, jestli nespadne. Letadlo musí doletět a přistát. Stejné je to v F1. Nebudu se divit, když už v Melbourne budou vozy mnohem spolehlivější.
Myslím, že nás čeká neobyčejný víkend, vždyť na závod se nemůžete připravit ve velkém předstihu. Můžete si ho namodelovat, projet určenou vzdálenost, ale na testech nemáte na trati soupeře kromě časomíry. Pokud se neodehraje reálný boj, není možné hodnotit skutečné rozložení sil, určit efektivní strategii použití ERS a ekonomiku spotřeby paliva na danou vzdálenost. Prostě nevíte, jak to všechno bude fungovat dohromady. Ano, spolehlivost bude důležitá, ale uvidíme velký pokrok, bude velmi zajímavé sledovat průběh závodu.“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.