Lewis Hamilton popisuje, jak se liší jeho práce s novou osmirychlostní převodovkou a kolik stupňů na rozdíl od minulé sezóny používá.
V letošní sezóně dochází k mnoha změnám: nejen v oblasti aerodynamiky či nových turbomotorů s pokročilými ERS systémy, ale také v oblasti převodovek, které mají nově osm rychlostí a musí si poradit s mnohem vyšším krouticím momentem. O změnách, kterými letos převodovky prošly, jsme podrobně psali v článku: "Technika: Jak se v roce 2014 mění převodovky? Životnost, pevné převody i vnitřní součásti."
Nyní se podíváme na praktickou stránku z pohledu závodního jezdce - Lewise Hamiltona z Mercedesu. Co na nové převodovky bývalý mistr světa říká? "Moc o nich nepřemýšlím. Abych byl upřímný, šest rychlostí podle mě stačilo. Sedm bylo OK. Osm je určitě příliš. Myslím to tak, že osm jich ve skutečnosti nepotřebujete."
"Osm budete používat pouze v několika závodech, ale s tímto turbem to je opravdu zajímavé, protože opravdu používáte vlastně jen jednu část převodovky, i když máte osm rychlostí. Používáte pouze tři či čtyři rychlosti. Co ž se hodně liší od loňského roku, kdy jsme využívali všech sedm rychlostí," vysvětluje Hamilton.
Převodovky budou letos muset vydržet šest závodů za sebou (tj. o jeden více než loni) a převodové poměry pro celou sezónu budou muset týmy nahlásit předem pro všechny závody s tím, že jim bude (pouze letos) umožněna jedna změna.
Lewis Hamilton se sžívá s novou technikou (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lewis letos očekává lepší sezónu, než tu minulou, kdy si zvykal na nový tým i na novou techniku. Čím to bylo způsobeno? "Neměl jsem takovou důvěru při brzdění. U všech mých týmových kolegů jsem byl tím, kdo brzdí jako poslední, zatímco v roce 2013 jsem brzdil obecně ve stejných místech jako Nico a někdy dříve, což se mi předtím ještě nestalo. Takže to je jen o důvěře v auto. Brzdná stabilita byla jiná než ta, na kterou jsem byl zvyklý."
Mercedes ve snaze mu pomoci přitom přešel z brzd Brembo na Carbone Industrie, které si Hamilton tak oblíbil u McLarenu. "Jo, ale to není jen o tom. Jde také o brzdové třmeny [McLaren používá unikátní brzdové třmeny Akebono], hlavní válce, otočný bod pedálu. Nastavení světlé výšky, se kterou jsme jezdili. Všechno," vysvětluje Hamilton.
Před sezónou má Mercedes dobře našlápnuto - má nejvýkonnější pohonné jednotky a rychlostně na tom také není špatně - Hamiltonovi při posledním testu v Bahrajnu scházely na nejrychlejší čas Felipeho Massy z Williamsu pouhé 2 setiny sekundy, proto se zdá, že v roce 2014 bude patřit k hlavním kandidátům na zisk titulu.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.