Lewis Hamilton popisuje, jak se liší jeho práce s novou osmirychlostní převodovkou a kolik stupňů na rozdíl od minulé sezóny používá.
V letošní sezóně dochází k mnoha změnám: nejen v oblasti aerodynamiky či nových turbomotorů s pokročilými ERS systémy, ale také v oblasti převodovek, které mají nově osm rychlostí a musí si poradit s mnohem vyšším krouticím momentem. O změnách, kterými letos převodovky prošly, jsme podrobně psali v článku: "Technika: Jak se v roce 2014 mění převodovky? Životnost, pevné převody i vnitřní součásti."
Nyní se podíváme na praktickou stránku z pohledu závodního jezdce - Lewise Hamiltona z Mercedesu. Co na nové převodovky bývalý mistr světa říká? "Moc o nich nepřemýšlím. Abych byl upřímný, šest rychlostí podle mě stačilo. Sedm bylo OK. Osm je určitě příliš. Myslím to tak, že osm jich ve skutečnosti nepotřebujete."
"Osm budete používat pouze v několika závodech, ale s tímto turbem to je opravdu zajímavé, protože opravdu používáte vlastně jen jednu část převodovky, i když máte osm rychlostí. Používáte pouze tři či čtyři rychlosti. Co ž se hodně liší od loňského roku, kdy jsme využívali všech sedm rychlostí," vysvětluje Hamilton.
Převodovky budou letos muset vydržet šest závodů za sebou (tj. o jeden více než loni) a převodové poměry pro celou sezónu budou muset týmy nahlásit předem pro všechny závody s tím, že jim bude (pouze letos) umožněna jedna změna.
Lewis Hamilton se sžívá s novou technikou (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lewis letos očekává lepší sezónu, než tu minulou, kdy si zvykal na nový tým i na novou techniku. Čím to bylo způsobeno? "Neměl jsem takovou důvěru při brzdění. U všech mých týmových kolegů jsem byl tím, kdo brzdí jako poslední, zatímco v roce 2013 jsem brzdil obecně ve stejných místech jako Nico a někdy dříve, což se mi předtím ještě nestalo. Takže to je jen o důvěře v auto. Brzdná stabilita byla jiná než ta, na kterou jsem byl zvyklý."
Mercedes ve snaze mu pomoci přitom přešel z brzd Brembo na Carbone Industrie, které si Hamilton tak oblíbil u McLarenu. "Jo, ale to není jen o tom. Jde také o brzdové třmeny [McLaren používá unikátní brzdové třmeny Akebono], hlavní válce, otočný bod pedálu. Nastavení světlé výšky, se kterou jsme jezdili. Všechno," vysvětluje Hamilton.
Před sezónou má Mercedes dobře našlápnuto - má nejvýkonnější pohonné jednotky a rychlostně na tom také není špatně - Hamiltonovi při posledním testu v Bahrajnu scházely na nejrychlejší čas Felipeho Massy z Williamsu pouhé 2 setiny sekundy, proto se zdá, že v roce 2014 bude patřit k hlavním kandidátům na zisk titulu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.