Lotus nikterak nezazářil ani při druhém testu v Bahrajnu. Romain Grosjean s novým vozem E22 v neděli zvládl 32 kol a dosáhl nejpomalejšího času, když skončil 12. s více než šestisekundovou ztrátou na Mercedes.
Stejně jako v předchozích dnes ukončila stáj z Enstone své testování předčasně. Přitom kilometry potřebuje jako sůl vzhledem k tomu, že se rozhodla vynechat první společné jízdy v Jerezu. Ve čtvrtek a v pátek zvládla 31 kol, v sobotu 33, což s nedělí činí dohromady 127 okruhů neboli 687,3 ujetých kilometrů - nejméně ze všech týmů F1.
Včera programu Lotusu učinil opět přítrž problém s pohonnou jednotkou a různé softwarové potíže. "Nejsme v ideální situaci. Je v tom pro všechny hodně nové technologie k pochopení," připouští Grosjean.
"Ale i přesto, že jsme mnohokrát zastavili a strávili v garáži hodně času, jsme se při každé jízdě s vozem naučili něco nového. Všichni v Enstone pracujeme tak tvrdě, jak jen to je možné, a já jsem si jistý, že Renault Sport F1 dělá totéž. Nyní máme dva týdny na to, abychom nalezli více výkonnosti a spolehlivosti," pokračuje francouzský jezdec.
A jak uplynulý týden v Bahrajnu hodnotí ředitel traťových činností - Alan Permane? "Dnes jsme s vozem E22 najezdili více kilometrů, ale opět jsme zastavili dříve, což samozřejmě není to, co bychom si přáli. Před prvním závodem nás čekají dlouhé dny a noci, jsme však odhodláni dosáhnout co největšího pokroku."
Technický ředitel Lotusu Nick Chester (vlevo) s Alanem Permanem (foto: Lotus F1 Team)
"Náš předsezónní testovací program jsme zakončili s mnoha neznámými a spoustou práce před sebou v následujících dnech. Všichni se - jak v Enstone, tak i ve Viry - soustředíme na analyzování dat, která jsme získali, abychom před odjezdem do Austrálie k prvnímu závodu dosáhli co největšího pokroku," dodává Permane.
Shrnutí testování v Bahrajnu II najdete zde, fotografie zde.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.