Lotus nikterak nezazářil ani při druhém testu v Bahrajnu. Romain Grosjean s novým vozem E22 v neděli zvládl 32 kol a dosáhl nejpomalejšího času, když skončil 12. s více než šestisekundovou ztrátou na Mercedes.
Stejně jako v předchozích dnes ukončila stáj z Enstone své testování předčasně. Přitom kilometry potřebuje jako sůl vzhledem k tomu, že se rozhodla vynechat první společné jízdy v Jerezu. Ve čtvrtek a v pátek zvládla 31 kol, v sobotu 33, což s nedělí činí dohromady 127 okruhů neboli 687,3 ujetých kilometrů - nejméně ze všech týmů F1.
Včera programu Lotusu učinil opět přítrž problém s pohonnou jednotkou a různé softwarové potíže. "Nejsme v ideální situaci. Je v tom pro všechny hodně nové technologie k pochopení," připouští Grosjean.
"Ale i přesto, že jsme mnohokrát zastavili a strávili v garáži hodně času, jsme se při každé jízdě s vozem naučili něco nového. Všichni v Enstone pracujeme tak tvrdě, jak jen to je možné, a já jsem si jistý, že Renault Sport F1 dělá totéž. Nyní máme dva týdny na to, abychom nalezli více výkonnosti a spolehlivosti," pokračuje francouzský jezdec.
A jak uplynulý týden v Bahrajnu hodnotí ředitel traťových činností - Alan Permane? "Dnes jsme s vozem E22 najezdili více kilometrů, ale opět jsme zastavili dříve, což samozřejmě není to, co bychom si přáli. Před prvním závodem nás čekají dlouhé dny a noci, jsme však odhodláni dosáhnout co největšího pokroku."
Technický ředitel Lotusu Nick Chester (vlevo) s Alanem Permanem (foto: Lotus F1 Team)
"Náš předsezónní testovací program jsme zakončili s mnoha neznámými a spoustou práce před sebou v následujících dnech. Všichni se - jak v Enstone, tak i ve Viry - soustředíme na analyzování dat, která jsme získali, abychom před odjezdem do Austrálie k prvnímu závodu dosáhli co největšího pokroku," dodává Permane.
Shrnutí testování v Bahrajnu II najdete zde, fotografie zde.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.