McLaren včera prožil svůj nejhorší testovací den v Bahrajnu. Jenson Button s novým vozem ujel pouze 22 kol, než dopoledne zůstal stát na trati. Proč odpoledne už znovu nevyjel?
"Šlo o náročný poslední den pro Jensona a pro tým," uvádí McLaren. Inženýři se dopoledne se trochu věnovali důležité práci na nastavení, pokus o pochopení chování nového předního křídla (foto), které dorazilo až v neděli dopoledne, však před obědem ztěžovala častá přerušení.
Po obědě Button ujel jen několik kol, než přišlo selhání interního spalovacího motoru v důsledku vysokého počtu ujetých kilometrů. Identický problém postihl v neděli také další dva zákazníky Mercedesu: Force Indii a Williams. Tovární tým mu předešel tím, že svou pohonnou jednotku pro jistotu vyměnil po sobotním testu.
Jeho výměna je časově náročná, auto proto stálo v garáži většinu odpoledne. Týmu se však motor Mercedesu podařilo včas vyměnit a chtěl jezdce před koncem ještě poslat na trať. Jenže přišla další rána: pokusy o výjezd zhatil až v tu chvíli diagnostikovaný problém s řídicí elektronikou.
Kvůli tomu tým nezískal od jezdce žádnou vazbu týkající se nového předního křídla. Inženýři si tak budou muset vystačit s hodnocením jeho kladných stránek na základě omezených dat, které získal během omezených jízd před tím, než jej zbrzdily potíže.
Jenson Button si v neděli jízdy moc neužil - kvůli technickým problémům ujel jen 22 kol(foto: McLaren Mercedes)
Jenson nakonec díky prodloužení posledního dne o 30 min ujel v samotném závěru pod umělým osvětlením, které si pořadatelé chtěli vyzkoušet před prvním nočním závodem v Bahrajnu, alespoň jedno kolo.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.