Podle Stefana Domenicaliho na tom Ferrari není nejhůř, ale duo Mercedes a Williams z předsezónních testů vytěžilo nejvíce a jsou tedy v lepší pozici než italský tým.
Mercedes a Williams nejenže najeli během testů nejvíce kilometrů, ale patří jim také nejrychlejší časy. Ferrari odjezdilo téměř 1000km méně než oba zmíněné týmy a Alonsův nejlepší bahrajnský čas byl o více než sekundu pomalejší než Massův rekord.
Stefano Domenicali tak připouští, že Mercedes a Williams jsou nyní v lepší pozici než Ferrari. "Při pohledu na počty kilometrů vidíme, že jsou na start sezóny lépe připraveni - to je fakt," nechal se slyšet.
V Maranellu jim prý stále ještě chybí odvést kus práce především co se spolehlivosti týče. "Ta bude na začátku klíčová a potom se pochopitelně musíte posouvat a řešit problémy, které nastanou."
"Když se ohlédneme za výkony v testech, myslím, že Mercedes a Williams jsou na tom lépe, ale to platí zatím. Myslím, že máme dobrý základ, ale musíme se dál posouvat a vyřešit pár věcí. Máme však potenciál, který musíme být schopni ukázat a to musejí naši inženýři vyřešit, protože body ze začátku sezóny budou těžce získané," uvedl Domenicali.
Dodal, že je pro něj nejdůležitější pochopit vyvážení mezi ERSem, MGU-K, baterií a elektrickou silou. To vše má totiž význam pro navýšení koňských sil a Domenicali věří, že tam ještě mají z čeho brát. A potvrzuje to i Fernando Alonso.
"Nezajeli jsme tolik kolik kilometrů, kolik jsme si představovali. Stále se ohledně pohonné jednotky máme co učit, abychom zlepšili výkonnost našeho auta a stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Každý je silně motivován a chceme z F14 T co nejdříve dostat celý jeho potenciál," přiznal Španěl.
Otázkou zůstává, jak budou síly rozloženy v Melbourne. Tyto tři týmy však odjíždějí do Austrálie v roli favoritů. Otazníky visí nad Lotusem, který má co dohánět, ale také Red Bullem. Soupeři mistrovský tým nepodceňují a Lewis Hamilton se nechal slyšet, že jakmile vyřeší potíže se spolehlivostí, budou velmi rychlí. Na to konto však reagoval Sebastian Vettel, který uvedl, že by nebyl ani tak rychlý dostatečně.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.