Mladý dánský jezdec McLarenu si myslí, že potřebné základy pro závodění v F1 už získal, zbytek přijde na řadu v průběhu sezony
Kevin Magnussen má za sebou svých šest oficiálních testovacích dnů před Velkou cenou Austrálie. Mladý Dán, který bude v této sezoně v F1 debutovat si myslí, že je připraven na svůj první závod ve voze McLaren MP4-29.
„Jsem připraven a také jsem hodně netrpělivý. Je to prostě fantastický pocit vědět, že příště, když usednu do svého závodního vozu, bude to na mojí první velké ceně. Jsem značně vzrušen, to je normální. Na druhé straně budu mít vždy pocit, že jsem v přípravě mohl udělat ještě víc. Každý den jsem se hodně učil. Myslím, že potřebné základy už mám, zbytek musím dohonit v průběhu sezony,“ vyhlásil Magnussen.
Jednou z věcí, které zatím Magnussenovi chybí, je „kvalifikační kolo na superměkké směsi pneumatik. Moc jsem si to chtěl vyzkoušet ještě před závodem v Melbourne, bohužel se mi to nepodařilo. Williamsy a Mercedesy se jeví být hodně rychlé, ale pochybuju, že byly nastaveny v konfiguraci jako pro závěrečnou část kvalifikace. Také se nám nepodařilo vyzkoušet všechny díly, které budeme mít k dispozici v Austrálii. Náš vůz má velký potenciál, řídí se mi líp, než ten z minulého roku. To je dobrá zpráva, protože nová pravidla tady nejsou proto, aby nám jízdu usnadnily.“
V jaký výsledek doufá Kevin ve své první velké ceně? Co by považoval za úspěch? „To je těžká otázka pro začátečníka! Stejně těžko by se odpovídalo i ohledně celé sezony, i když karty už byly rozdány. Udělám vše, co bude v mých silách, tým ví, čeho jsem schopen. Budu šlapat naplno a pak se uvidí. Chcete tajnůstku? Jsem hodně ambiciózní.“
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.