Mladý dánský jezdec McLarenu si myslí, že potřebné základy pro závodění v F1 už získal, zbytek přijde na řadu v průběhu sezony
Kevin Magnussen má za sebou svých šest oficiálních testovacích dnů před Velkou cenou Austrálie. Mladý Dán, který bude v této sezoně v F1 debutovat si myslí, že je připraven na svůj první závod ve voze McLaren MP4-29.
„Jsem připraven a také jsem hodně netrpělivý. Je to prostě fantastický pocit vědět, že příště, když usednu do svého závodního vozu, bude to na mojí první velké ceně. Jsem značně vzrušen, to je normální. Na druhé straně budu mít vždy pocit, že jsem v přípravě mohl udělat ještě víc. Každý den jsem se hodně učil. Myslím, že potřebné základy už mám, zbytek musím dohonit v průběhu sezony,“ vyhlásil Magnussen.
Jednou z věcí, které zatím Magnussenovi chybí, je „kvalifikační kolo na superměkké směsi pneumatik. Moc jsem si to chtěl vyzkoušet ještě před závodem v Melbourne, bohužel se mi to nepodařilo. Williamsy a Mercedesy se jeví být hodně rychlé, ale pochybuju, že byly nastaveny v konfiguraci jako pro závěrečnou část kvalifikace. Také se nám nepodařilo vyzkoušet všechny díly, které budeme mít k dispozici v Austrálii. Náš vůz má velký potenciál, řídí se mi líp, než ten z minulého roku. To je dobrá zpráva, protože nová pravidla tady nejsou proto, aby nám jízdu usnadnily.“
V jaký výsledek doufá Kevin ve své první velké ceně? Co by považoval za úspěch? „To je těžká otázka pro začátečníka! Stejně těžko by se odpovídalo i ohledně celé sezony, i když karty už byly rozdány. Udělám vše, co bude v mých silách, tým ví, čeho jsem schopen. Budu šlapat naplno a pak se uvidí. Chcete tajnůstku? Jsem hodně ambiciózní.“
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.