Časy během závodní simulace se Williams muže směle měřit s Mercedesy nebo Ferrari. Technickému řediteli, Patu Symondsovi, teď dělá starost jenom rychlost na jedno kolo. Dnes si proto tým vyzkoušel i simulaci kvalifikace, která vyústila v překonání dosavadního Bahrajnského rekordu zimních testů. Podle Massy tým udělal krok správným směrem.
Williams by se mohl stát tajným favoritem úvodního závodu. O pole position se vozy z Grove pravděpodobně neutkají, ale o vítězství v závodu by mohly. Rychlosti během závodních simulací totiž naznačují, že patří s Mercedesem a Ferrari k nejrychlejším.
Pat Symonds dokonce mírně favorizuje vlastní tým. Závodní simulaci ve čtvrtek musel Felipe Massa kvůli malému problému sice přerušit, avšak narozdíl třeba od Red Bullu už Williams dávno tuto disciplínu zvládl: "O rychlost v závodu se nebojím. Na neděli jsme velmi dobře připraveni. Musíme se ale zlepšit v rychlosti na jedno kolo. Proto jsme se pro oba poslední dny rozhodly pro simulace kvalifikací. Chci vědět, jak si stojíme."
Vzdálenost přes 100 kol už je u Williamsu standard. A zatímco včera zdržely problémy s převodovkou jak Mercedes tak McLaren, použil Williams od začátku testů v Jerezu teprve druhou převodovku. Ta první byla po testu v Jerezu (a 775 kilometrech) rozmontována a zkontrolována, druhá má za sebou první a téměř i druhý test v Bahrajnu. Tým s ní plánuje testy dokončit.
"Pak by měla tato převodovka za sebou 4 000 kilometrů. Na brzdě jsme za obtížnějších podmínek zvládli s jednou převodovkou ujet 3 900 kilometrů," oznamuje s hrdostí Symonds. Tradiční stáj si totiž staví převodovky sama. Také nové přední křídlo funguje: "Pro Melbourne máme v zásobě ještě jednu verzi předního křídla. To ale v Bahrajnu nestačíme vyzkoušet."
U Williamsu se Massa konečně může stát lídrem týmu, u Ferrari se do tétorole (snad s výjimkou sezony 2008) nikdy nedostal (foto: Williams F1 Team)
Nová posila týmu, Felipe Massa, je s průběhem testů velmi spokojena. Brazilec už od Jerezu září: "Přechod na motory Mercedes bylo nejlepší rozhodnutí, které mohl Williams udělat. Je až neuvěřitelné, jak jsem si na něj rychle zvykl, ale také s přesednutím do nového vozu jsem neměl jediný problém." Jakoby chtěl Brazilec říct, že i on sám s přechodem od Ferrari k Williamsu udělal velmi dobré rozhodnutí.
Druhý testovací týden v Bahrajnu přinesl pro vice-mistra světa z roku 2008 první den 103 okruhů, třetí pak 99. I když oba testy v poušti dělily pouze 4 dny, Felipe zaznamenal změnu: "Změnily se podmínky, auto bylo jinak vyvážené. Museli jsme tomu přizpůsobit nastavení. I přesto jsme zvládli simulace závodů. Když se oteplí, tak se pneumatiky výrazně rychleji opotřebují."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.