Fernando Alonso měl dnes nabitý den a Ferrari jím prošlo bez vážnějších potíží. Přesto Španěl věří, že jim stále něco chybí a následující dva dny pro ně budou velmi důležité při hledání výkonnosti a rychlosti.
Výkony Ferrari jsou během předsezónních testů tak trošku otázkou. Neoslňují, ale zároveň se nedá řici, že by si vedli špatně. Dnešní den byl pro italský tým produktivní, přesto prý mají ještě na čem pracovat. Podle Fernanda Alonsa budou poslední dny testů v jejich podání především o hledání rychlosti.
"Máme před sebou dva dny, které pro nás co se výkonnosti týče budou nesmírně důležité. Musíme opravdu využít potenciál auta. Zítra jede Kimi a potom zase já a prostě potřebujeme bezprobémový zbytek testu, abychom do Austrálie dojeli na 100% výkonnosti," uvedl Fernando Alonso. Ten dnes ujel nejvíce kol ze všech a za prvním Pérezem zaostal pouze o šest setin.
"Myslím, že nám momentálně ještě pořád něco chybí," nechal se ale slyšet Španěl. Ten dnes navíc ujel 57 kol závodní simulace, která však podle jeho slov nebyla bezproblémová. "Bylo to ok, ale mohlo to být lepší," okomentoval situaci dvojnásobný mistr světa, ale protože se nemusel zastavovat v garáži a auto jelo po celou dobu, je prý s dnešním dnem spokojen.
V podstatě se tak shoduje se svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem. Ten včera také uvedl, že je vše ok, zažil prý horší zimní přestávky, postupně si zvyká, hledá to správné nastavení a při testech mu zatím chybí pouze závodní simulace. Mají se však prý stále v čem zlepšovat.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.