Fernando Alonso měl dnes nabitý den a Ferrari jím prošlo bez vážnějších potíží. Přesto Španěl věří, že jim stále něco chybí a následující dva dny pro ně budou velmi důležité při hledání výkonnosti a rychlosti.
Výkony Ferrari jsou během předsezónních testů tak trošku otázkou. Neoslňují, ale zároveň se nedá řici, že by si vedli špatně. Dnešní den byl pro italský tým produktivní, přesto prý mají ještě na čem pracovat. Podle Fernanda Alonsa budou poslední dny testů v jejich podání především o hledání rychlosti.
"Máme před sebou dva dny, které pro nás co se výkonnosti týče budou nesmírně důležité. Musíme opravdu využít potenciál auta. Zítra jede Kimi a potom zase já a prostě potřebujeme bezprobémový zbytek testu, abychom do Austrálie dojeli na 100% výkonnosti," uvedl Fernando Alonso. Ten dnes ujel nejvíce kol ze všech a za prvním Pérezem zaostal pouze o šest setin.
"Myslím, že nám momentálně ještě pořád něco chybí," nechal se ale slyšet Španěl. Ten dnes navíc ujel 57 kol závodní simulace, která však podle jeho slov nebyla bezproblémová. "Bylo to ok, ale mohlo to být lepší," okomentoval situaci dvojnásobný mistr světa, ale protože se nemusel zastavovat v garáži a auto jelo po celou dobu, je prý s dnešním dnem spokojen.
V podstatě se tak shoduje se svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem. Ten včera také uvedl, že je vše ok, zažil prý horší zimní přestávky, postupně si zvyká, hledá to správné nastavení a při testech mu zatím chybí pouze závodní simulace. Mají se však prý stále v čem zlepšovat.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.