Lewis Hamilton dnes musel kvůli převodovce zkrátit svůj pobyt na trati. Mercedes je pro mnohé favoritem do úvodního závodu sezóny, Brit však krotí nadšení a nedomnívá se, že jsou rozdíly tak výrazné.
Poslední testy v Bahrajnu pro Mercedes nezačaly úplně podle jejich představ. Jak včera Nico Rosberg, tak dnes Lewis Hamilton, museli kvůli technickým problémům testovací den ukončit předčasně. A ačkoliv jsou Stříbrné šípy mnohými považováni za favority, Hamilton si tak jistý není. Mají se totiž prý stále v čem zlepšovat.
"Nemáme žádný specifický problém, spíš více oblastí, kde se musíme zlepšit. Máme silný balík, ale nemyslím, že je to garantováno. Jsem si jistý, že Ferrari je také hodně rychlé a věřím, že i auto Red Bullu je dobré, přestože možná jejich motor není tak dobrý jako ten náš. Nebyl bych překvapen, kdyby v prvním závodě byly rozdíly mezi top týmy jen pár desetin," uvedl.
Na hodnocení jejich výkonnosti je prý ještě brzy. "Ještě prostě netušíme, jak si stojíme. Nebyli jsme všichni ve stejnou chvíli se stejným počtem paliva v nádrži, když foukalo, když byla dobrá přilnavost a teploty nebyly zase tak vysoké. Uvidíme, jak jsme na tom, až dorazíme do Melbourne. Já zatím nenašel vyvážení, které by mi vyhovovalo," přiznal mistr světa z roku 2008.
"Kdykoliv zatím vyjedeme, nacházíme více a více problémů. To je pozitivní, chceme, aby se to dělo. Je spousta věcí, které chceme zjistit. Ale je to stejné pro všechny," dodává Hamilton.
S hodnocením, že rozdíly mezi jednotlivými týmy nebudou tak výrazné souhlasí také pilot McLarenu Jenson Button. Podle něj to bude v Austrálii boj a s úsměvem dodává, že kromě Ferrari, Mercedesu, Williamsu či Force Indie se vždy musejí obávat Red Bullu.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.