Lewis Hamilton dnes musel kvůli převodovce zkrátit svůj pobyt na trati. Mercedes je pro mnohé favoritem do úvodního závodu sezóny, Brit však krotí nadšení a nedomnívá se, že jsou rozdíly tak výrazné.
Poslední testy v Bahrajnu pro Mercedes nezačaly úplně podle jejich představ. Jak včera Nico Rosberg, tak dnes Lewis Hamilton, museli kvůli technickým problémům testovací den ukončit předčasně. A ačkoliv jsou Stříbrné šípy mnohými považováni za favority, Hamilton si tak jistý není. Mají se totiž prý stále v čem zlepšovat.
"Nemáme žádný specifický problém, spíš více oblastí, kde se musíme zlepšit. Máme silný balík, ale nemyslím, že je to garantováno. Jsem si jistý, že Ferrari je také hodně rychlé a věřím, že i auto Red Bullu je dobré, přestože možná jejich motor není tak dobrý jako ten náš. Nebyl bych překvapen, kdyby v prvním závodě byly rozdíly mezi top týmy jen pár desetin," uvedl.
Na hodnocení jejich výkonnosti je prý ještě brzy. "Ještě prostě netušíme, jak si stojíme. Nebyli jsme všichni ve stejnou chvíli se stejným počtem paliva v nádrži, když foukalo, když byla dobrá přilnavost a teploty nebyly zase tak vysoké. Uvidíme, jak jsme na tom, až dorazíme do Melbourne. Já zatím nenašel vyvážení, které by mi vyhovovalo," přiznal mistr světa z roku 2008.
"Kdykoliv zatím vyjedeme, nacházíme více a více problémů. To je pozitivní, chceme, aby se to dělo. Je spousta věcí, které chceme zjistit. Ale je to stejné pro všechny," dodává Hamilton.
S hodnocením, že rozdíly mezi jednotlivými týmy nebudou tak výrazné souhlasí také pilot McLarenu Jenson Button. Podle něj to bude v Austrálii boj a s úsměvem dodává, že kromě Ferrari, Mercedesu, Williamsu či Force Indie se vždy musejí obávat Red Bullu.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.