Již druhý den v řadě skončil v Bahrajnu na čele tabulky Sergio Pérez s Force Indií. Mexičan byl nejrychlejší a pokořil i hranici sta kol za den.
Včera Sergio Pérez ujel 105 kol a patřilo mu první místo v tabulce díky času 1:35,290. Dnes se Force Indii také dařilo. Mexičan s vozem VJM 07 ujel 108 kol (584km) a opět diktoval tempo, když na měkké sadě zajel čas 1:35,570.
"Je dobré, že jsme měli opět tak produktivní den s tolika najetými kilometry. Tohle je naposledy, co v autě sedím předtím, než odletíme do Melbourne a cítím se zatím s vývojem věcí spokojen. Dnes byla hodně užitečná práce na nastavení vozu, protože jsme zkoušeli různé věci, abychom zjistili správný směr na první závod. Vše šlo podle plánu a zvládli jsme odpoledne všechny dlouhé stinty," hodnotí dnešní den Pérez.
Také technický ředitel indického týmu je pozitivně naladěn. "Naučili jsme se dnes spoustu věcí. Náš ranní program zahrnoval změnu nastavení proti včerejšku a to by nám mělo pomoci při přípravách na úvodní závod v Melbourne," uvedl.
Dodal, že dnešní den opět pomohl Pérezovi zvyknout si na nový vůz a připravit se na závod v Austrálii. Zítra a pozítří už bude za volantem Force Indie sedět Nico Hülkenberg.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.