Během testů v Jerezu a v Bahrajnu si pochopitelně všichni všímají hlavně problémů Red Bullu, ale lépe na tom pochopitelně není ani jejich sesterský tým Toro Rosso. Problémy nyní připouští i šéf týmu Franz Tost.
"Je jen těžké odhadnout jak se naše auto s novými díly zlepšuje, protože stále nejsme schopni najezdit dostatečné množství kol. Nevíme jaká je spolehlivost ani výkon našeho vozu. Víme jen to, že máme problém s motorem, s tím však nemůžeme nic dělat," odpovídá na otázky ohledně vývoje vozu šéf italského týmu Franz Tost.
"Situace mezi špičkou je mnohem jasnější. Nejlepší je jednoznačně Mercedes, kterému se přibližuje jen McLaren a Ferrari. Zajímavé výkony předvedl také Williams a Force India. Jsem však přesvědčen, že především Ferrari nám zatím neukázalo zdaleka vše," uvažuje šéf Torra Rossa.
Úplně beznadějná však situace podle Tosta není: "Oproti testům v Jerezu udělal Renault velký pokrok a motory začaly pracovat. Věřím, že pokud během závěrečných testů půjde vše ideálně máme stále šanci dohnat týmy s motory Mercedesu. Do VC Austrálie už však zbývá jen minimum času."
Během prvního dne posledních testů se zatím zdá, že se Toro Rosso zlepšuje minimálně ve spolehlivosti a mohlo by dnes najezdit více než Ferrari, nebo Red Bull. Italský tým však stále patří k nejpomalejším. Další vývoj testů sledujte zde.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.