Šéf závodních inženýrů u Williamsu, Rod Nelson, je nadšen z dosavadní spolupráce s Felipem Massou. Očekává také, že Brazilec závodní tým posune dopředu.
Poté, co v minulé sezoně Williams vsadil na dva poměrně málo zkušené jezdce, i když na druhou stranu Pastor Maldonado už je vítězem jedné Grad Prix, se tým z britského Grove rozhodl pro letošní sezonu najmout velezkušeného Massu. Ten tak po svém odchodu od italského Ferrari našel u Williamsu nový domov. Spolu s Valtterim Bottasem mají jeden velký cíl a tím je přinést Williams zpět do popředí výsledkových listin.
U týmu si ale už dokázal 32letý Massa získat své podporovatele. Jedním z nich je například šéf závodních inženýrů, Rod Nelson: "Felipe je dobrý, nedělá žádné chyby. Zavázat si ho, bylo trefou do černého. Znám hodně dobře Fernanda [Alonsa], protože jsem byl čtyři roky u Renaultu, a vím tak, jak je Felipe dobrý," říká Rod pro caranddriverthef1.com.
Massa dle něj také už přišel s některými novými nápady, zároveň však dokáže naslouchat názorům lidí od týmu. Při vývoji zcela nového auta je tak pomoc zkušeného Brazilce hodně vítaná. "Člověk si musí udělat svoje domácí úkoly. K tomu potřebujete mezi inženýry lidi, kteří věří, co je třeba udělat, ale také jezdce, který se nevytočí a udělá pro vás rád svoje domácí úkoly," dodal Nelson.
Massa si u Williamsu získává velkou podporu ze strany inženýrů
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.