Po významných technologických změnách ve formuli 1 je startovní pole v testech roztaháno do rozestupů 10 vteřin mezi nejlepším a nejhorším vozem. Z toho logicky vyplývá, že pro část týmů bude zejména na začátku sezóny problém samotné kvalifikování se do závodů podle pravidla 107%.
Podle výsledků předposledních testů v Bahrajnu by se do závodů kvalifikovalo dokonce jen 14 ze 22 vozů. Na start závod by se nepostavil například ani jeden vůz mistrovského Red Bullu, Lotus Romaina Grosjeana, nebo Sauber Adriana Sutila.
"Někteří jezdci samozřejmě mohou dostat vyjímku, ale musí pro to splnit určité podmínky a to především zajet konkurenceschopný čas alespoň v pátečním tréninku. Vzhledem k tomu, že se některé týmy nepřiblížily solidním časům ani během čtyř dnů testování, se to však nemusí povést," vyjádřil své obavy bývalý majitel týmu F1 Gian Carlo Minardi.
Zoufalé jsou především týmy, které staví svoje vozy na motorech Renaultu. Ten přitom v posledních čtyřech letech vyhrál společně s Red Bullem mistrovství světa. Letos však zatím motory tohoto výrobce přinášejí v testech jedno selhání za druhým a na řešení tohoto problému už Renaultu zbývají jen poslední čtyři dny testování, které můžete sledovat zde.
Pokud by se Red Bullu a dalším týmům skutečně nedařilo pravidlo 107% prolomit, znamenalo by to obrovské finanční ztráty nejen pro týmy a jejich sponzory, ale také pro televizní společnosti a pro pořadatele závodů.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.