Po významných technologických změnách ve formuli 1 je startovní pole v testech roztaháno do rozestupů 10 vteřin mezi nejlepším a nejhorším vozem. Z toho logicky vyplývá, že pro část týmů bude zejména na začátku sezóny problém samotné kvalifikování se do závodů podle pravidla 107%.
Podle výsledků předposledních testů v Bahrajnu by se do závodů kvalifikovalo dokonce jen 14 ze 22 vozů. Na start závod by se nepostavil například ani jeden vůz mistrovského Red Bullu, Lotus Romaina Grosjeana, nebo Sauber Adriana Sutila.
"Někteří jezdci samozřejmě mohou dostat vyjímku, ale musí pro to splnit určité podmínky a to především zajet konkurenceschopný čas alespoň v pátečním tréninku. Vzhledem k tomu, že se některé týmy nepřiblížily solidním časům ani během čtyř dnů testování, se to však nemusí povést," vyjádřil své obavy bývalý majitel týmu F1 Gian Carlo Minardi.
Zoufalé jsou především týmy, které staví svoje vozy na motorech Renaultu. Ten přitom v posledních čtyřech letech vyhrál společně s Red Bullem mistrovství světa. Letos však zatím motory tohoto výrobce přinášejí v testech jedno selhání za druhým a na řešení tohoto problému už Renaultu zbývají jen poslední čtyři dny testování, které můžete sledovat zde.
Pokud by se Red Bullu a dalším týmům skutečně nedařilo pravidlo 107% prolomit, znamenalo by to obrovské finanční ztráty nejen pro týmy a jejich sponzory, ale také pro televizní společnosti a pro pořadatele závodů.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.