Majitel F1 má kromě probíhajících soudních sporů stále dost času také pro královnu motorsportu. Nyní se Ecclestone pustil do návrhů na vylepšení Velké ceny Ruska, která se v Soči bude konat poprvé letos v říjnu.
Přestože se Bernie neváhá pouštět do zásadních změn na poslední chvíli, nežádá o posunutí startovního času už pro letošní závod, ten se tak pojede pravděpodobně před polednem středoevropského času.
Ecclestone má nicméně s nočním závodem v místech, kde v posledních týdnech probíhala zimní olympiáda, velké plány. Velká cena Ruska bude pro diváky a tím pádem i pro televizní stanice velmi zajímavá už jen tím, že půjde o jediný závodní okruh na světě postavený v olympijském parku. Bernie chce navíc závod ještě zatraktivnit jeho přesunutím na večerní hodiny.
Hlavním důvodem k přesunutí závodu má být krása parku pod nočním osvětlením. Na olympijský stadion a další sportoviště by mělo být přidáno další osvětlení. To sice bude velmi nákladné, ale vzhledem k tomu, že se Rusové nerozpakovali utratit za olympiádu 51 miliard dolarů, neměl by pro ně být problém tyto úpravy zaplatit.
Faktem je, že na rozdíl ve vzhledu parku během dne a noci upozorňovali někteří novináři už během samotné olympiády. Podle některých dokonce olympijský areál ve dne vypadá jako "obří parkoviště".
Noční pohled na osvětlenou městskou trať v Singapuru (foto: McLaren Mercedes)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.