Lotus věří, že jejich nos se dvěma "kly" jim poskytuje výhodu proti soupeřům, protože díky složité struktuře už je pozdě na jeho okopírování.
Lotus minulý týden v Bahrajnu opožděně ukázal veřejnosti svůj nový vůz E22. V Enstone se rozhodli, že využijí čas v továrně a na první předsezónní testy v Jerezu jako jediný tým neodcestovali. Vzhledem k tomu, že se tam ukázalo, jaké problémy má dodavatel jejich motorů, Renault, ztratili tím rozhodně méně, než se původně očekávalo.
Lotus zaujal hned při odhalení první fotografie, protože na rozdíl od svých soupeřů zvolili řešení dvou asymetrických "klů." V Bahrajnu se potýkali s technickými potížemi, spoustu času prostáli v garáži a najeli celkem něco přes 600km.
Na druhou stranu Pastor Maldonado zajel nejrychlejší čas z týmů s motory Renault, který měl hodnotu 1:38,707 (ačkoliv za nejrychlejšími Mercedesy zaostal o 5,4s). Grosjean sice uvedl, že mají co dohánět, přesto v Enstone věří, že postavili "super auto" a budou mít výhodu právě díky jejich unikátnímu řešení nosu. Ten totiž prý nebude nijak jednoduché okopírovat.
"Některé týmy měli to štěstí se na ten kocept ze začátku jasně podívat a já se domníval, že jeden nebo dva týmy to vyzkouší a postaví. Jedna z náročných věcí s tímto řešením nosu je fakt, že se strukturálně těžko vyrábí a je náročný na nárazové testy. Možná se vydali jinou cestou a už bylo pozdě na to tento typ nosu zkoušet," zamýšlí se technický ředitel Lotusu Nick Chester.
"Protože má složitou strukturu, trvalo nám, než jsme to dostali do bodu, kdy jsme byli spokojeni a prošli jsme nárazovými testy FIA. Co se aerodynamických dat týče, auto vypadá, že má dobrý výkon. Neřeknu vám čísla, o kolik si myslíme, že je oproti standartnímu nízkému nosu rychlejší, ale viděli jsme významnou výhodu, proto jsme do toho šli," pokračuje.
"Ostatní týmy by ho mohli okopírovat, ale nos samotný by jim moc nepomohl. Aby z něj mohli těžit, museli by také změnit zadní část auta. A to by jim zabralo spoustu času. Někteří naši inženýři nás minulý rok opustili a k soupeřům si s sebou odnesli poznání o výhodách, dokážu si ale představit, že měli problémy projít s ním nárazové testy," dodal Chester.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.