Marussia v Bahrajnu nezačala nejlépe - hned první den toho více prostála v garáži kvůli zavirovaným počítačům.
Jules Bianchi zvládl ve středu na okruhu v Sákhíru s vozem MR03 pouze tři kola, ani jedno měřené. Tým to původně zdůvodňoval softwarovými problémy, nyní ale vyšlo najevo, že příčina byla banální - zavirované počítače.
"Začalo to první pohromou, kterou byl počítačový virus typu Trojského koně na serverech, což nás připravilo o nejlepší část dne," přiznal pro Autosport šéf týmu John Booth. Marussii se však nedařilo ani v dalších dnech: ve čtvrtek sice ujel kol 17, ale v pátek už jen 4 a v sobotu 5, tj. dohromady za 4 dny pouhých 29 kol představujících 156,9 km - nejméně ze všech týmů.
"Druhý den jsme zvládli 17 kol a bylo to OK, prošli jsme problémy, ale pak jsme v pátek přišli o většinu dne kvůli problému s motorem, jehož výměna zabrala celý den. Poslední den nás provázela série drobných potíží - a jejich náprava u těchto aut trvá tak dlouho," pokračuje Booth.
"Dopoledne se rozsvítilo výstražné světlo ERS, ale ukázalo se, že šlo o falešný poplach, takže jsme ztratili dvě hodiny. Pak se objevil problém s palivovým systémem, což není problém Ferrari, ale náš. Takové věci nás srážely, ale nemyslím si, že by se některý z problémů objevil dvakrát, což je zvláštní, protože obvykle se opakují," podivuje se šéf Marussie.
Jules Bianchi s novou Marussií MR03, kterou v Bahrajnu zdržely taképroblémy s počítačovým virem (foto: Marussia F1 Team)
Před týmem je poslední předsezónní test, v kterém by chtěl ujet podstatně větší vzdálenost, aby mohl být na první závod připravený: "Lhal bych, kdybych řekl, že si nedělám starosti. Je to OK, když si myslíte, že ty problémy dokážete vyřešit, jenže to musíte prokázat."
"Neodvedli jsme žádnou práci na nastavení, přesto však piloti uvedli, že ať už udělali cokoliv, byli s tím dost spokojeni. V příštím testu náš čekají čtyři dny a my z nich musíme zkrátka dostat maximum," dodává Booth.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.