Marussia v Bahrajnu nezačala nejlépe - hned první den toho více prostála v garáži kvůli zavirovaným počítačům.
Jules Bianchi zvládl ve středu na okruhu v Sákhíru s vozem MR03 pouze tři kola, ani jedno měřené. Tým to původně zdůvodňoval softwarovými problémy, nyní ale vyšlo najevo, že příčina byla banální - zavirované počítače.
"Začalo to první pohromou, kterou byl počítačový virus typu Trojského koně na serverech, což nás připravilo o nejlepší část dne," přiznal pro Autosport šéf týmu John Booth. Marussii se však nedařilo ani v dalších dnech: ve čtvrtek sice ujel kol 17, ale v pátek už jen 4 a v sobotu 5, tj. dohromady za 4 dny pouhých 29 kol představujících 156,9 km - nejméně ze všech týmů.
"Druhý den jsme zvládli 17 kol a bylo to OK, prošli jsme problémy, ale pak jsme v pátek přišli o většinu dne kvůli problému s motorem, jehož výměna zabrala celý den. Poslední den nás provázela série drobných potíží - a jejich náprava u těchto aut trvá tak dlouho," pokračuje Booth.
"Dopoledne se rozsvítilo výstražné světlo ERS, ale ukázalo se, že šlo o falešný poplach, takže jsme ztratili dvě hodiny. Pak se objevil problém s palivovým systémem, což není problém Ferrari, ale náš. Takové věci nás srážely, ale nemyslím si, že by se některý z problémů objevil dvakrát, což je zvláštní, protože obvykle se opakují," podivuje se šéf Marussie.
Jules Bianchi s novou Marussií MR03, kterou v Bahrajnu zdržely taképroblémy s počítačovým virem (foto: Marussia F1 Team)
Před týmem je poslední předsezónní test, v kterém by chtěl ujet podstatně větší vzdálenost, aby mohl být na první závod připravený: "Lhal bych, kdybych řekl, že si nedělám starosti. Je to OK, když si myslíte, že ty problémy dokážete vyřešit, jenže to musíte prokázat."
"Neodvedli jsme žádnou práci na nastavení, přesto však piloti uvedli, že ať už udělali cokoliv, byli s tím dost spokojeni. V příštím testu náš čekají čtyři dny a my z nich musíme zkrátka dostat maximum," dodává Booth.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.