Williams potvrzuje, že Susie Wolffová bude i letos působit jako jeho vývojová jezdkyně, navíc v rozšířené roli - před závody se v průběhu sezóny zúčastní dvou pátečních tréninků.
Wolffová se k týmu přidala v dubnu 2012 a pomáhala s vývojem vozů úspěšného FW34, nekonkurenceschopného FW35 i letošního FW36. Letos bude pokračovat v práci na simulátoru, aby týmu pomohla pří práci na současném monopostu.
Williams navíc potvrdil záměr nasadit ji do dvou pátečních tréninků (poprvé v Silverstone 4. července 2014), čímž se stane po dvaadvaceti letech první ženou ve Formuli 1 - od dob Giovanny Amatiové, která se třikrát nedokázala v roce 1992 kvalifikovat s Brabhamem (poslední ženou závodící v F1 byla Italka Lella Lombardiová v roce 1976). Přistoupil k tomu po její uspokojivé výkonnosti v loňských testech mladých jezdců v Silverstone.
"Susie se stala cennou členkou naší jezdecké sestavy a v roce 2014 ji přibude odpovědností s tím, jak hodláme učinit velký pokrok ve výkonnosti. Susie předvedla svůj přirozený talent při vývoji vozu a poskytovala silnou zpětnou vazbu, což bude letos klíčové, protože týmy chtějí rychle pochopit a vylepšit radikálně pozměněné vozy pro rok 2014," uvádí technický ředitel týmu - Pat Symonds.
Susie Wolffová se s Williamsem letos poprvé sveze i během závodních víkendů(foto: Williams F1 Team)
Samotná Wolffová oznámení komentuje slovy: "Jsem vděčná Williamsu za pokračující podporu a důvěru. Rok 2014 bude velmi důležitým milníkem v mé kariéře. Mé odpovědnosti se v týmu neustále zvyšují, protože jsem se osvědčila. Vyvrcholilo to příležitostí testovat vůz v Silverstone a zúčastnit se aerodynamických testů minulý rok."
"Soutěžit ve dvou prvních trénincích k plnému testovacímu dni navíc v této sezóně, to bude další krok. Těším se na příležitost znovu usednout za volant FW36 během závodního víkendu. Jde o výzvu, kterou si vychutnám, a šanci, jak můžu pokračovat v pomoci týmu," pokračuje šťastná pilotka.
Jejím cílem je ale závodit. Pokud bude odvádět "dobrou práci, dalším pokrokem bude účast v závodech. Samozřejmě. Ale je to těžké, F1 je tak rychlé prostředí, tolik lidí do F1 vstupuje a jednu chvíli v zimě jsem si upřímně myslela, že letos nebudu mít nic.
Neřeknu vám, že chci být v roce 2013 na roštu, protože nelze říct, kdo na něm příští rok bude. Loni bychom neřekli, že Magnussen bude u McLarenu, ale je tam. Jde o správné načasování, být ve správný okamžik na správném místě, využít příležitosti a vždy dokazovat, že na to máte," dodává sebevědomá Wolffová, rozená Stoddartová.
Susie tento měsíc pózovala francouzskému módnímu časopisu MIXT(E)(foto: Susie Wolffová)
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace