Williams potvrzuje, že Susie Wolffová bude i letos působit jako jeho vývojová jezdkyně, navíc v rozšířené roli - před závody se v průběhu sezóny zúčastní dvou pátečních tréninků.
Wolffová se k týmu přidala v dubnu 2012 a pomáhala s vývojem vozů úspěšného FW34, nekonkurenceschopného FW35 i letošního FW36. Letos bude pokračovat v práci na simulátoru, aby týmu pomohla pří práci na současném monopostu.
Williams navíc potvrdil záměr nasadit ji do dvou pátečních tréninků (poprvé v Silverstone 4. července 2014), čímž se stane po dvaadvaceti letech první ženou ve Formuli 1 - od dob Giovanny Amatiové, která se třikrát nedokázala v roce 1992 kvalifikovat s Brabhamem (poslední ženou závodící v F1 byla Italka Lella Lombardiová v roce 1976). Přistoupil k tomu po její uspokojivé výkonnosti v loňských testech mladých jezdců v Silverstone.
"Susie se stala cennou členkou naší jezdecké sestavy a v roce 2014 ji přibude odpovědností s tím, jak hodláme učinit velký pokrok ve výkonnosti. Susie předvedla svůj přirozený talent při vývoji vozu a poskytovala silnou zpětnou vazbu, což bude letos klíčové, protože týmy chtějí rychle pochopit a vylepšit radikálně pozměněné vozy pro rok 2014," uvádí technický ředitel týmu - Pat Symonds.
Susie Wolffová se s Williamsem letos poprvé sveze i během závodních víkendů(foto: Williams F1 Team)
Samotná Wolffová oznámení komentuje slovy: "Jsem vděčná Williamsu za pokračující podporu a důvěru. Rok 2014 bude velmi důležitým milníkem v mé kariéře. Mé odpovědnosti se v týmu neustále zvyšují, protože jsem se osvědčila. Vyvrcholilo to příležitostí testovat vůz v Silverstone a zúčastnit se aerodynamických testů minulý rok."
"Soutěžit ve dvou prvních trénincích k plnému testovacímu dni navíc v této sezóně, to bude další krok. Těším se na příležitost znovu usednout za volant FW36 během závodního víkendu. Jde o výzvu, kterou si vychutnám, a šanci, jak můžu pokračovat v pomoci týmu," pokračuje šťastná pilotka.
Jejím cílem je ale závodit. Pokud bude odvádět "dobrou práci, dalším pokrokem bude účast v závodech. Samozřejmě. Ale je to těžké, F1 je tak rychlé prostředí, tolik lidí do F1 vstupuje a jednu chvíli v zimě jsem si upřímně myslela, že letos nebudu mít nic.
Neřeknu vám, že chci být v roce 2013 na roštu, protože nelze říct, kdo na něm příští rok bude. Loni bychom neřekli, že Magnussen bude u McLarenu, ale je tam. Jde o správné načasování, být ve správný okamžik na správném místě, využít příležitosti a vždy dokazovat, že na to máte," dodává sebevědomá Wolffová, rozená Stoddartová.
Susie tento měsíc pózovala francouzskému módnímu časopisu MIXT(E)(foto: Susie Wolffová)
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.