Technický ředitel Ferrari James Allison popisuje, na čem se svým týmem pracoval uplynulý týden v Bahrajnu, a přibližuje program naplánovaný pro poslední test.
"Přijeli jsme do Sákhíru s cílem vytrvale pracovat na našem seznamu činností, které musíme dokončit. Chtěli jsme strávit co nejvíce času na dráze a pracovat metodicky, abychom byli připraveni na Melbourne. Musím říci, že s výjimkou dopoledne třetího dne se nám přesně to dařilo," hodnotí Allison minulý týden, který Ferrari strávilo testováním na okruhu v Bahrajnu.
"Pracovali jsme na tom, jak dostat co nejvíce z letošní spojky, a na vyladění nového brzdového systému brake-by-wire. Podrobně jsme se podívali na vyvážení teplot všech chladicích kapalin, což je klíčovou součástí letošních pravidel, a začali jsme postupně rozšiřovat provozní rámec nového systému pro rekuperaci energie (ERS)," pokračuje technický ředitel Ferrari.
Týmu se během týdne podařilo ujet až čtvrtou nejdelší vzdálenost (1553,2 km) po McLarenu (1602 km), Mercedesu (1704,8 km) a Williamsu (1748 km), přičemž jeho piloti byli nejrychlejší s novým turbomotorem Ferrari za zády: Fernando Alonso šestý (1:36,516) a Kimi Räikkönen sedmý (1: 36,718). Na Mercedes Nica Rosberga (1:33,283 min) ale ztráceli kolem 3,5 sekundy (celkové shrnutí testu s podrobnými statistikami najdete zde).
Co se Scuderii minulý týden na Středním východě podařilo? "Dokázali jsme rozevřít naše pochopení ovladatelnosti vozu a začali jsme poznávat, na jaký druh parametrů nastavení reagují pneumatiky. Pokračování v této práci bude důležitou součástí programu během posledních čtyř dní zde v Bahrajnu," nastiňuje další program Allison.
Kimi Räikkönen poslední den krátce před tím, než své Ferrari rozbil (foto: Scuderia Ferrari)
"Během nich se v našem programu pokusíme provozovat auto co nejblíže způsobu, jakým toho budeme chtít dosahovat v závodech. Poskytneme neocenitelný nácvik pilotům a vůz se všemi jeho systémy vystavíme plné zátěži, kterou bude muset snášet v průběhu sezóny," dodává technický ředitel, který do Maranella přišel minulý rok z Lotusu.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.