Podle šéfa Paddyho Lowea maji týmy s pohonnými jednotkami před soupeři náskok - do začátku sezóny přitom zbývají už jen tři týdny.
Samotný tovární tým Mercedesu od Jerezu předvádí velmi dobré výkony, což v Bahrajnu potvrdil dvěma nejrychlejšími časy a letošním rekordem, čímž se zařadil do pozice favorita letošní sezóny. Velmi dobře jsou na tom díky jeho pohonným jednotkám také ostatní zákaznické stáje.
"Nejsilnější týmy jsou ty poháněné Mercedesem. Ferrari také vypadá silně, to jsou tedy lidé, které sledujeme a se kterými se porovnáváme," uvádí Lowe po prvním testu v Bahrajnu, kde budou jízdy od čtvrtku další čtyři dny pokračovat.
"V tomto odvětví ani po prvním a druhém pátečním tréninku nemůžete předpovídat, jak bude rošt vypadat, je tam mnoho nejistot. Rozhodně však cítíme, že jsme rychlí a jsme mezi uchazeči na velmi dobrý výsledek v Melbourne, pokud dokážeme nasazovat na vůz vylepšení a zajistit jeho spolehlivost," věří Lowe v dobrou formu Mercedesu.
Spolehlivost by mohla být jednou ze slabin týmu, který minulý týden v Bahrajnu ujel druhý největší počet kilometrů (shrnutí testu zde). Únik hydrauliky zabránil v pátek Hamiltonovi v dokončení závodní simulace a Rosbergovo auto se v sobotu pokazilo dvě kola poté, co ujez závodní stint. "Stále musíme kus cesty ujít. Do Melbourne musíme být 100% neprůstřelní," uvedl Rosberg.
U Mercedesu si před začátkem sezóny věří (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Zatímco Mercedes letos ujel už přes 3 073 km, loňský mistrovský Red Bull jich zvládl pouze 720,8. Se svým vozem RB10 řeší spousty problémů a zatím s ním dokázal v kuse ujet jen 12 kol. Podle jednoho z nejmenovaných šéfů týmů rakouská stáj v květnu na Velkou cenu Španělska přiveze kompletně přepracovanou "B-specifikaci" svého auta.
Mercedes by na počátku sezóny 2014 proto mohl získat rozhodující náskok: "Ve Formuli 1 si musíte užívat dny, kdy to jde dobře. My jsme prožili dobrý týden, šlo to lépe, než jsme čekali, a piloti jsou s výkonností vozu velmi spokojeni. Musíme na tom stavět," pokračuje Lowe.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.