Podle šéfa Paddyho Lowea maji týmy s pohonnými jednotkami před soupeři náskok - do začátku sezóny přitom zbývají už jen tři týdny.
Samotný tovární tým Mercedesu od Jerezu předvádí velmi dobré výkony, což v Bahrajnu potvrdil dvěma nejrychlejšími časy a letošním rekordem, čímž se zařadil do pozice favorita letošní sezóny. Velmi dobře jsou na tom díky jeho pohonným jednotkám také ostatní zákaznické stáje.
"Nejsilnější týmy jsou ty poháněné Mercedesem. Ferrari také vypadá silně, to jsou tedy lidé, které sledujeme a se kterými se porovnáváme," uvádí Lowe po prvním testu v Bahrajnu, kde budou jízdy od čtvrtku další čtyři dny pokračovat.
"V tomto odvětví ani po prvním a druhém pátečním tréninku nemůžete předpovídat, jak bude rošt vypadat, je tam mnoho nejistot. Rozhodně však cítíme, že jsme rychlí a jsme mezi uchazeči na velmi dobrý výsledek v Melbourne, pokud dokážeme nasazovat na vůz vylepšení a zajistit jeho spolehlivost," věří Lowe v dobrou formu Mercedesu.
Spolehlivost by mohla být jednou ze slabin týmu, který minulý týden v Bahrajnu ujel druhý největší počet kilometrů (shrnutí testu zde). Únik hydrauliky zabránil v pátek Hamiltonovi v dokončení závodní simulace a Rosbergovo auto se v sobotu pokazilo dvě kola poté, co ujez závodní stint. "Stále musíme kus cesty ujít. Do Melbourne musíme být 100% neprůstřelní," uvedl Rosberg.
U Mercedesu si před začátkem sezóny věří (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Zatímco Mercedes letos ujel už přes 3 073 km, loňský mistrovský Red Bull jich zvládl pouze 720,8. Se svým vozem RB10 řeší spousty problémů a zatím s ním dokázal v kuse ujet jen 12 kol. Podle jednoho z nejmenovaných šéfů týmů rakouská stáj v květnu na Velkou cenu Španělska přiveze kompletně přepracovanou "B-specifikaci" svého auta.
Mercedes by na počátku sezóny 2014 proto mohl získat rozhodující náskok: "Ve Formuli 1 si musíte užívat dny, kdy to jde dobře. My jsme prožili dobrý týden, šlo to lépe, než jsme čekali, a piloti jsou s výkonností vozu velmi spokojeni. Musíme na tom stavět," pokračuje Lowe.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.