Podle šéfa Paddyho Lowea maji týmy s pohonnými jednotkami před soupeři náskok - do začátku sezóny přitom zbývají už jen tři týdny.
Samotný tovární tým Mercedesu od Jerezu předvádí velmi dobré výkony, což v Bahrajnu potvrdil dvěma nejrychlejšími časy a letošním rekordem, čímž se zařadil do pozice favorita letošní sezóny. Velmi dobře jsou na tom díky jeho pohonným jednotkám také ostatní zákaznické stáje.
"Nejsilnější týmy jsou ty poháněné Mercedesem. Ferrari také vypadá silně, to jsou tedy lidé, které sledujeme a se kterými se porovnáváme," uvádí Lowe po prvním testu v Bahrajnu, kde budou jízdy od čtvrtku další čtyři dny pokračovat.
"V tomto odvětví ani po prvním a druhém pátečním tréninku nemůžete předpovídat, jak bude rošt vypadat, je tam mnoho nejistot. Rozhodně však cítíme, že jsme rychlí a jsme mezi uchazeči na velmi dobrý výsledek v Melbourne, pokud dokážeme nasazovat na vůz vylepšení a zajistit jeho spolehlivost," věří Lowe v dobrou formu Mercedesu.
Spolehlivost by mohla být jednou ze slabin týmu, který minulý týden v Bahrajnu ujel druhý největší počet kilometrů (shrnutí testu zde). Únik hydrauliky zabránil v pátek Hamiltonovi v dokončení závodní simulace a Rosbergovo auto se v sobotu pokazilo dvě kola poté, co ujez závodní stint. "Stále musíme kus cesty ujít. Do Melbourne musíme být 100% neprůstřelní," uvedl Rosberg.
U Mercedesu si před začátkem sezóny věří (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Zatímco Mercedes letos ujel už přes 3 073 km, loňský mistrovský Red Bull jich zvládl pouze 720,8. Se svým vozem RB10 řeší spousty problémů a zatím s ním dokázal v kuse ujet jen 12 kol. Podle jednoho z nejmenovaných šéfů týmů rakouská stáj v květnu na Velkou cenu Španělska přiveze kompletně přepracovanou "B-specifikaci" svého auta.
Mercedes by na počátku sezóny 2014 proto mohl získat rozhodující náskok: "Ve Formuli 1 si musíte užívat dny, kdy to jde dobře. My jsme prožili dobrý týden, šlo to lépe, než jsme čekali, a piloti jsou s výkonností vozu velmi spokojeni. Musíme na tom stavět," pokračuje Lowe.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.