V závěrečném dnu testů v Bahrajnu absolvoval Pastor Maldonado na svém Lotusu 59 kol, dosáhl pátý nejlepší čas. Spolu s týmem Lotus se zabýval analýzou efektivnosti aerodynamických dílů, pracoval i na nastavování převodovky.
Pastor Maldonado a Alan Permane projevili spokojenost s dnešním testováním na okruhu Sakhir a už myslí na příští týden, kdy se uskuteční další test.
Pastor Maldonado: „Dnes jsme ujeli maximum kol – vnímám pozitivně možnost déle pracovat na trati. Zabývali jsme se různým nastavováním, prováděli jsme různé aerodynamické zkoušky. Podle mě vše proběhlo hladce, nasbírali jsme mnoho informací. Vůz fungoval spolehlivěji, myslím si, že je to dobré znamení před testováním v příštím týdnu.“
Аlan Permane, závodní inženýr Lotusu: „Dnešek proběhl produktivně. Zabývali jsme se aerodynamikou a převodovkou. Měli jsme nějaké problémy s elektronikou, ale ty jsme rychle vyřešili. Nacházíme se ve fázi pochopení chování se vozu, takže máme před sebou ještě hodně práce. Sobota se ale ukázala jako nejproduktivnější den testů.“
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.