Zatím toho Lotus moc neodjel, Romain Grosjean má na svém kontě (14:35) pouze 7 kol. Tým ráno potrápily problémy se softwarem v oblasti turbomotoru Renault, následně zmizel vůz Lotusu v garáží kvůli vadnému konektoru u baterie. Tým bude potřebovat zhruba tři hodiny na opravu problému.
Šéf týmu, Gérard Lopez, je spokojený. Po vynechání úvodního testu v Jerezu musel poslouchat hodně kritiky. Teď má ale úsměv na tváři: "Máme super auto, jen musí jezdit. Už dříve jsem říkal, že se tam [v Jerezu] nemůžeme moc naučit. Když nejezdíme my, odvedou tu práci za nás ostatní. A přesně tak se také stalo. Tím, že jsme zůstali doma v garáži, jsme ušetřili navíc hodně peněz."
S chlazením by u Lotus být problém neměl
Smůlou pro Lotus je, že Renault, jak se zdá, zatím ne ještě zcela vyrešil všechny 'dětské nemoci' auta: "Ráno jsme měli problém se softwarem. Proto jsme odjeli zatím jenom sedm kol. Náše problémy jsou ale jenom marginální s tím, co se děje u Red Bullu nebo Toro Rosso," řekl Lopez odpoledne. To ještě nevěděl, že jeho tým posléze potrápí baterie.
Baterie se u Lotusu buďto kompletně vypla nebo propouštěla až moc nebo málo energie. Renault rozhodl, že musí být vymontována z auta. Celá operace se zpětnou instalací zabere tři hodiny, což tým dost zdrželo. Pozitivní však je, že je Lotus, co se chlazení týče, v zelených číslech, prozradil to dnes Alan Permane, hlavní inženýr týmu.
"Během filmových dni v Jerezu jsme neměli s chlazením jediný problém. Ani zde nečekám problémy." Když se podíváte na E22 zezadu, je jasné proč. Inženýři nechali dostatečně velké otvory pro výstup horkého vzduchu, který je pod kapotou. Lopez doufá, že tým nepotkají stejné problémy jako oba týmy Red Bullu.
"Náš systém chlazení je kompletně jiný. Zde nám pomohly zkušenosti, které jsme získali s KERSem. Základy pro všechny týmy Renaultu pocházejí od nás. Náš inženýr pracuje ve Viry-Chatillon u Renaultu." Software zlobí především u Red Bullu a Toro Rosso, jejichž auta jsou designovana v zadní části velmi agresivně.
Zástavba řídících jednotek celou situaci ještě zhoršila. Počítače reagují na nadměrné horko. V principu není na V6 motorech Renaultu nic špatného, říká Lopez: "Hodnoty z motorové brzdy vypadají dobře. Motory zde odjely pět závodu bez potíží." Problém je ale s bateriemi, protože konektory propouštějí občas až moc a občas moc málo energie. Podle Lotusu za to možná mohou vibrace.
Senzační data z větrného tunelu
Nové E22 je speciální auto. Nejde jen o nos, který má dva nesouměrné pylony. Také zadní část auta není symetrická. Například výfuk je při pohledu ve směru jízdy více vpravo. Také zadní zavěšení je velmi zajímavé, horní rameno zavěšení je dost vysoko, spodní je zase až neobvykle nízko.
Podle Lopeze je jejich auto zásah do černého: "Máme super auto. Musím jenom doufat, že motor nám neudělá čáru přes rozpočet. Snad nebudou nakonec vlastně tři mistrovství - jedno pro Mercedes, druhé pro Ferrari a třetí Renault."
Navíc podle spekulací chystá Lotus pro začátek evropské části sezony - GP v Barceloně - další vylepšení svého již tak kontroverzního nosu. Část nosu než začnou dva pylíře by měla být ještě kratší a končit krátce před přední nápravou. Díky tomu by mohlo proudit ještě víc vzduchu pod auto k difuzoru. Velkou výzvou však bude projít crash testem.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.