Podle technického ředitele týmu Mercedes, Paddyho Lowea, nebude omezení paliva, které letos snížilo maximální množství z loňských 150 na 100 kilo pro závod, snižovat sportovní podívanou.
S novými motory přišlo i omezení množství paliva dostupného pro závod o celých 33 %. Podle spousty komentářů se letos dočkáme toho, že ke konci závodu někteří závodníci budou muset výrazně snížit svoje tempo, aby vůbec dojeli do cíle, zvláště v závodech náročných na spotřebu paliva.
Paddy Lowe z Mercedesu však nevěří, že tyto scénáře nakonec nastanou: "Myslím, že tento aspekt je až zbytečně zveličován. Je jasné, že to bude jeden z faktorů v průběhu závodu. Ale já věřím v to, že to nebude dominantní faktor, který bude ovlivňovat výsledky závodu.
Už vloni byly závody, ve kterých jsme to [šetření paliva na konci závodu] viděli. Někteří jezdci prostě nemohli odjet všechna kola závodu naplno. Uznávám, že to občas může být velmi frustrující zkušenost.
Faktem ale je, že šetření paliva je už několik let součástí Formule 1. Navíc nemusíme brát ohledy jenom na palivo, jde také o to, abychom se starali o pneumatiky. Doufám, že to nebude rozhodující faktor, ale budeme to muset brát na zřetel."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.