Tým Marussia doufá, že letos učiní tak velký pokrok, aby byl schopný postupovat pravidelně do druhé části kvalifikace. Jen dodejme, že v roce 2013 se jim podařilo postoupit z první části dál pouze dvakrát.
John Booth, šéf týmu Marussia, se nechal slyšet, že musí být jejich cílem po loňském zlepšení výkonnosti, které vyustilo v předstihnutí Caterhamu v poháru konstruktérů, další pokrok vpřed. Rusko-britský tým chce stavět na loňské rychlosti a navíc chce využít nových agregátů od Ferrari, které by měly být kvalitativně jinde než motory od Caterhamu.
"Byli bychom rádi, kdybychom postupovali pravidelně do Q2 na základě naší výkonnosti. To musí být našim cílem, i když velmi těžkým. V F1 máme spoustu velmi chytrých lidí a také stáje s velkými rozpočty. Je nám tedy jasné, že to bude těžký úkol, ale chtěli bychom toho dosáhnout," říká Booth.
"My jsme nejmenším týmem na startovním roštu, musíme na to tlačit co jen to bude možné. Tohle je pro nás příhodný čas, abychom udělali krok vpřed. V procentuálním hodnocení jsme vloni udělali ve srovnání s čelem dobrý krok vpřed. Teď je čas začít získávat i místa."
Jisté je, že rozhodovat nebude jenom rychlost, ale také spolehlivost. V první polovině sezony by právě spolehlivost mohla sehrát výraznou roli v konečných výsledcích závodů. "Loňský rok byl krásným příkladem, jak moc důležitá byla spolehlivost hned od samého začátku závodění. V roce 2013 jsme byli nejspolehlivějším týmem ze všech, to bychom chtěli letos zopakovat."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.