Tým Marussia doufá, že letos učiní tak velký pokrok, aby byl schopný postupovat pravidelně do druhé části kvalifikace. Jen dodejme, že v roce 2013 se jim podařilo postoupit z první části dál pouze dvakrát.
John Booth, šéf týmu Marussia, se nechal slyšet, že musí být jejich cílem po loňském zlepšení výkonnosti, které vyustilo v předstihnutí Caterhamu v poháru konstruktérů, další pokrok vpřed. Rusko-britský tým chce stavět na loňské rychlosti a navíc chce využít nových agregátů od Ferrari, které by měly být kvalitativně jinde než motory od Caterhamu.
"Byli bychom rádi, kdybychom postupovali pravidelně do Q2 na základě naší výkonnosti. To musí být našim cílem, i když velmi těžkým. V F1 máme spoustu velmi chytrých lidí a také stáje s velkými rozpočty. Je nám tedy jasné, že to bude těžký úkol, ale chtěli bychom toho dosáhnout," říká Booth.
"My jsme nejmenším týmem na startovním roštu, musíme na to tlačit co jen to bude možné. Tohle je pro nás příhodný čas, abychom udělali krok vpřed. V procentuálním hodnocení jsme vloni udělali ve srovnání s čelem dobrý krok vpřed. Teď je čas začít získávat i místa."
Jisté je, že rozhodovat nebude jenom rychlost, ale také spolehlivost. V první polovině sezony by právě spolehlivost mohla sehrát výraznou roli v konečných výsledcích závodů. "Loňský rok byl krásným příkladem, jak moc důležitá byla spolehlivost hned od samého začátku závodění. V roce 2013 jsme byli nejspolehlivějším týmem ze všech, to bychom chtěli letos zopakovat."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.