Tým Marussia doufá, že letos učiní tak velký pokrok, aby byl schopný postupovat pravidelně do druhé části kvalifikace. Jen dodejme, že v roce 2013 se jim podařilo postoupit z první části dál pouze dvakrát.
John Booth, šéf týmu Marussia, se nechal slyšet, že musí být jejich cílem po loňském zlepšení výkonnosti, které vyustilo v předstihnutí Caterhamu v poháru konstruktérů, další pokrok vpřed. Rusko-britský tým chce stavět na loňské rychlosti a navíc chce využít nových agregátů od Ferrari, které by měly být kvalitativně jinde než motory od Caterhamu.
"Byli bychom rádi, kdybychom postupovali pravidelně do Q2 na základě naší výkonnosti. To musí být našim cílem, i když velmi těžkým. V F1 máme spoustu velmi chytrých lidí a také stáje s velkými rozpočty. Je nám tedy jasné, že to bude těžký úkol, ale chtěli bychom toho dosáhnout," říká Booth.
"My jsme nejmenším týmem na startovním roštu, musíme na to tlačit co jen to bude možné. Tohle je pro nás příhodný čas, abychom udělali krok vpřed. V procentuálním hodnocení jsme vloni udělali ve srovnání s čelem dobrý krok vpřed. Teď je čas začít získávat i místa."
Jisté je, že rozhodovat nebude jenom rychlost, ale také spolehlivost. V první polovině sezony by právě spolehlivost mohla sehrát výraznou roli v konečných výsledcích závodů. "Loňský rok byl krásným příkladem, jak moc důležitá byla spolehlivost hned od samého začátku závodění. V roce 2013 jsme byli nejspolehlivějším týmem ze všech, to bychom chtěli letos zopakovat."
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.