FIA teď formálně potvrdila změny sportovních regulí pro Formuli 1, se kterými tedy po zimě přijde spousta změn.
Jednou z hlavních změn nových pravidel je zavedení penalizace pěti sekund za menší prohřešky, která může být vykonána před začátkem prací mechaniků na nadcházejícím pit stopu. Pravidla k tomu říkají: "Jezdec musí zajet do boxové uličky, zastavit ve svém boxu na minimálně pět vteřin a pak se může znovu zapojit do závodu. Příslušný jezdec se ale také může rozhodnout už nezastavovat, což znamená, že by už do boxové uličky před koncem závodu nezajel. V takovémto případě bude penalizace přičtena k jezdcovu času odjetého závodu."
Dále v pravidlech můžeme číst: "Zatímco auto bude stát v boxové uličce z důvodu penalizace, tak na autě nesmí být pracováno, dokud nebude stát na místě minimálně 5 sekund." V posledních letech týmy také často dělali to, že nařizovaly svým jezdcům, aby monopost odstavil po projetí cílem z důvodu šetření paliva a nutnosti nechat v nádrži určité minimální množství pro kontrolu FIA.
Teď už by to navíc nedávalo ani velký smysl vzhledem ke striktně danému maximálnímu limitu spotřebovaného paliva během závodu, což teď FIA také formálně potvrdila. "Za žádných okolností nesmí jezdec odstavit svůj vůz na dráze bez opodstatněného výkonu."
Členové týmu teď musí mít helmy vždy, když pracují na autě v boxové uličce během kvalifikace i během závodů. Další zajímavou novinkou je metoda pro sledování jezdců za účelem zjištění počet mladíků využitých během testování mimo závodní víkendy. "Vozy řízené jezdci, kteří nemají superlicenci, musí být osazeny zadními zelenými světly, které musí svítit vždy, když je auto na trati."
FIA konečně legalizovala pálení pneumatik, máme se tedy na co těšit
Došlo také k potvrzení dříve avizovaného pravidla o smycích, když vítězný jezdec nemusí po vyhraném závodu zamířit přímo do parc fermé. Ten teď může "předvádět svoje oslavy předtím, než dojede do parc fermé. Při cestě může udělat cokoliv, co: a) je provedeno bezpečně a neohrozí to dalšího jezdce nebo další oficialitu, b) nesmí být ohrožena legalita auta nebo c) nesmí být odložen pódiový ceremoniál."
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.