FIA teď formálně potvrdila změny sportovních regulí pro Formuli 1, se kterými tedy po zimě přijde spousta změn.
Jednou z hlavních změn nových pravidel je zavedení penalizace pěti sekund za menší prohřešky, která může být vykonána před začátkem prací mechaniků na nadcházejícím pit stopu. Pravidla k tomu říkají: "Jezdec musí zajet do boxové uličky, zastavit ve svém boxu na minimálně pět vteřin a pak se může znovu zapojit do závodu. Příslušný jezdec se ale také může rozhodnout už nezastavovat, což znamená, že by už do boxové uličky před koncem závodu nezajel. V takovémto případě bude penalizace přičtena k jezdcovu času odjetého závodu."
Dále v pravidlech můžeme číst: "Zatímco auto bude stát v boxové uličce z důvodu penalizace, tak na autě nesmí být pracováno, dokud nebude stát na místě minimálně 5 sekund." V posledních letech týmy také často dělali to, že nařizovaly svým jezdcům, aby monopost odstavil po projetí cílem z důvodu šetření paliva a nutnosti nechat v nádrži určité minimální množství pro kontrolu FIA.
Teď už by to navíc nedávalo ani velký smysl vzhledem ke striktně danému maximálnímu limitu spotřebovaného paliva během závodu, což teď FIA také formálně potvrdila. "Za žádných okolností nesmí jezdec odstavit svůj vůz na dráze bez opodstatněného výkonu."
Členové týmu teď musí mít helmy vždy, když pracují na autě v boxové uličce během kvalifikace i během závodů. Další zajímavou novinkou je metoda pro sledování jezdců za účelem zjištění počet mladíků využitých během testování mimo závodní víkendy. "Vozy řízené jezdci, kteří nemají superlicenci, musí být osazeny zadními zelenými světly, které musí svítit vždy, když je auto na trati."
FIA konečně legalizovala pálení pneumatik, máme se tedy na co těšit
Došlo také k potvrzení dříve avizovaného pravidla o smycích, když vítězný jezdec nemusí po vyhraném závodu zamířit přímo do parc fermé. Ten teď může "předvádět svoje oslavy předtím, než dojede do parc fermé. Při cestě může udělat cokoliv, co: a) je provedeno bezpečně a neohrozí to dalšího jezdce nebo další oficialitu, b) nesmí být ohrožena legalita auta nebo c) nesmí být odložen pódiový ceremoniál."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.