Jezdce Lotusu Romaina Grosjeana odchod šéfa Erica Boulliera překvapil. Tým je nyní i přes finanční problémy z minulého roku připraven zabrat.
Boullier na začátku letošního roku přestoupil k McLarenu, kde byl jmenován závodním ředitelem. Lotus měl s přípravou nového vozu potíže a na rozdíl od všech soupeřů jej představí až zítra v Bahrajnu, podle Grosjeana je však tým připravený "šlápnout na plyn."
K odchodu svého manažera a bývalého šéfa Boulliera pro Infosport Plus říká: "Byla to velká novinka a vlastně překvapila i nás. Myslím, že jde pro něj o velkou příležitost, chápu to. Nyní v Enstone potřebujeme najít někoho, kdo jej nahradí, protože Eric tým vedl velmi dobře."
"Prošli jsme velmi těžkým obdobím, ale nyní to je mnohem lepší, což je skvělé," pokračuje Grosjean. "Nezastavilo nás to v zisku pódiových umístění. Dokonce jsme byli jediní, kdo se mohli postavit Red Bullu. Nyní je rozpočet vyvážený a vše na svém místě."
Francouz už je v Bahrajnu, kde se zítra a v pozítří chopí volantu nového vozu E22. V pátek a v sobotu ho vystřídá jeho týmový kolega Pastor Maldonado.
Romain Grosjean s Lotusem míří k testům do Bahrajnu (ilustrační foto: Lotus F1 Team)
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.