Ferrari k testům do Bahrajnu vyrazilo s novým turbomotorem 059/3. Mezitím se pochlubilo statistikou jeho předchůdce: 2,4litrového V8 motoru s typovým označením 056.
S tímto atmosférickým motorem soutěžilo ve Formuli 1 od roku 2006 do roku 2013 v celkem 139 velkých cenách. Během té doby vyhrálo 39 závodů (28 % všech), dva konstruktérské tituly, jeden jezdecký. Piloti s ním získali 29 pole position a připsali si 48 nejrychlejších kol závodu.
Poprvé se objevil ve Velké ceně Bahrajnu 2006, kde poháněl Ferrari a Red Bully, ve stejném závodě také vyhrál kvalifikaci. Velkou cenu vyhrál až na čtvrtý pokus, když Michael Schumacher zvládl nejlépe Velkou cenu San Marina s vozem Ferrari 248.
Posledního vítězství se dočkal díky Fernandovi Alonsovi ve Velké ceně Španělska 2013 s loňským monopostem F138. Během svého života poháněl vozy zákaznických týmů: Red Bullu, Toro Rosso, Spykeru, Force Indie, BMW Sauberu a Sauberu.
Motor 056 měl za zády také Sebastian Vettel při svém prvním vítězství s vozem Toro Rosso v deštivé Velké ceně Itálie 2008 - šlo o jediné vítězství zákaznického týmu Scuderie, který na závodiště dovezl celkem 185 těchto motorů a dalších 264 kusů pro své zákazníky.
Jeden motor Ferrari 056 na rozloučen obdržel i Felipe Massa (foto: Scuderia Ferrari)
Rudé vozy s motorem 056 ujely celkem 209 220 km, zákaznické vozy 359 735 km. Ve vedení byly po 11 035 km (467 km zákazníci). Nejlepší rok zažily v roce 2007, kdy Kimi Räikkönen triumfoval v šampionátu pilotů a Ferrari získalo konstruktérský titul.
Nejvyšší počet vítězství v průběhu jedné sezóny dosáhl devíti - v letech 2006, 2007 i 2008, kdy Felipe Massa těsně přišel o titul v památném brazilském souboji s Lewisem Hamiltonem. Scuderia se tehdy musela spokojit s Pohárem konstruktérů.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.