Francouzský jezdec týmu Lotus chce být mistrem světa
Romain Grosjean neměl zatím příležitost ujet se svým novým vozem Lotus E22 ani jeden metr v rámci oficiálního testování, přesto neskrývá naděje ve své třetí sezoně v týmu z Enstone. Když si bude jeho E22 rozumět s motorem Renault, proč by neměl chtít získat titul?
„Všichni budeme startovat ze stejné startovní čáry, všichni jsme závodními jezdci. Chci se stát mistrem světa. Když k tomu budu mít vhodný vůz, proč ne? Myslím, že ho budu mít v Melbourne na začátku nové sezony. Když budu mít k dispozici vše potřebné, proč bych se nemohl stát šampionem,“ vyhlásil Romain Grosjean v rozhovoru pro francouzský tisk.
„Na začátku šampionátu můžeme očekávat překvapení. Některé týmy se budou snažit prorazit na špici pomocí menší spotřeby, nebo větší spolehlivostí. Pak se nakonec znovu prosadí velké týmy. V současnosti vše záleží na rozpočtu.“
Romainův tým začal sezonu se zpožděním, neúčastnil se spolu s ostatními testování v Jerezu. Týmy, které také používají motory Renault, se ale nedostaly pomocí testů o moc dál, než Lotus. „Situace není příliš povzbudivá. Ale jestli existuje v F1 dodavatel motorů, který umí reagovat na problémy a řešit je, tak je to Renault. Věřím, že se jim podaří vylepšit spolehlivost motoru. Novinky budou k dispozici už v Bahrajnu. Zatím trávím čas fyzickým tréninkem a prací s mým fyzioterapeutem.“
Anglický tým z Enstone má v posledních letech k dispozici moderní simulátor. Má už Romain Grosjean z jízdy na něm přesnější představy o svém novém monopostu E22, s kterým se vydá na okruh Sakhir příští středu? „Už jsem v novém voze seděl, ale potřebuji odhalit jeho vlastnosti na trati. Až poté budu moci říct, jestli nám simulátor pomohl a zda jdeme správným směrem.“
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.