Francouzský jezdec týmu Lotus chce být mistrem světa
Romain Grosjean neměl zatím příležitost ujet se svým novým vozem Lotus E22 ani jeden metr v rámci oficiálního testování, přesto neskrývá naděje ve své třetí sezoně v týmu z Enstone. Když si bude jeho E22 rozumět s motorem Renault, proč by neměl chtít získat titul?
„Všichni budeme startovat ze stejné startovní čáry, všichni jsme závodními jezdci. Chci se stát mistrem světa. Když k tomu budu mít vhodný vůz, proč ne? Myslím, že ho budu mít v Melbourne na začátku nové sezony. Když budu mít k dispozici vše potřebné, proč bych se nemohl stát šampionem,“ vyhlásil Romain Grosjean v rozhovoru pro francouzský tisk.
„Na začátku šampionátu můžeme očekávat překvapení. Některé týmy se budou snažit prorazit na špici pomocí menší spotřeby, nebo větší spolehlivostí. Pak se nakonec znovu prosadí velké týmy. V současnosti vše záleží na rozpočtu.“
Romainův tým začal sezonu se zpožděním, neúčastnil se spolu s ostatními testování v Jerezu. Týmy, které také používají motory Renault, se ale nedostaly pomocí testů o moc dál, než Lotus. „Situace není příliš povzbudivá. Ale jestli existuje v F1 dodavatel motorů, který umí reagovat na problémy a řešit je, tak je to Renault. Věřím, že se jim podaří vylepšit spolehlivost motoru. Novinky budou k dispozici už v Bahrajnu. Zatím trávím čas fyzickým tréninkem a prací s mým fyzioterapeutem.“
Anglický tým z Enstone má v posledních letech k dispozici moderní simulátor. Má už Romain Grosjean z jízdy na něm přesnější představy o svém novém monopostu E22, s kterým se vydá na okruh Sakhir příští středu? „Už jsem v novém voze seděl, ale potřebuji odhalit jeho vlastnosti na trati. Až poté budu moci říct, jestli nám simulátor pomohl a zda jdeme správným směrem.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.