Mistrovský Red Bull může již brzy začít hledat nového dodavatele pohonných jednotek. Důvod je zřejmý - nepovedený start do nové éry s V6 motory od Renaultu.
S tímto tvrzením přišel bývalý majitel týmu Minardi, Giancarlo Minardi, který od Paula Stoddarta odkoupil mág energetických nápojů a prejmenoval jej na Toro Rosso. Oba týmy vlastněné rakouským majitelem odjely v Jerezu nejméně kilometrů ze všech, příčinou byly i motory Renault.
Podle Minardiho se sice oba týmy Red Bullu na venek snaží tvářit, že je situace pod kontrolou a poklidná, avšak spousta pozorovatelů nevidí jejich situaci tak růžově. "Podle dostupných informací je situace těžší, než se na venek týmy snaží prezentovat a bude těžké ji vyřešit," odhaluje 66 letý Ital.
"Zdá se, že Red Bull zkoumá možnost, jak pro sezonu 2015 změnit dodavatele pohonných jednotek." Dále Minardi píše, že Renault, který nedokázal vyřešit problémy během testování, se zavřel do továrny ve Viry a snaží se vyřešit problémy pomocí okopírování technických řešení konkurence.
Vybral pro sezonu 2014 Red Bull pro své týmy špatné motory?
"Podobný případ se prakticky v minulosti nikdy nestal. Renault se vždy snažil zachovat si svoji technologii. Tyto zprávy jen přiživují obavy, podle kterých má motor Renaultu již strukturální potíže, které nejdou v krátké době vyřešit. Pochopitelně doufám, že se tyto zprávy v Bahrajnu nepotvrdí, ale bezpochyby žijeme v těžké a chaotické době F1."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.