Jezdec týmu Williams Felipe Massa přicestoval do Brazílie, kde se účastní s týmem na různých sponzorských akcích. S novináři mluvil o testech v Jerezu a o očekáváních v nové sezoně.
Felipe Massa: „Když zvážím změny v pravidlech, tak si myslím, že jsem si na změnu týmu vybral ten nejvhodnější čas, teď můžu na voze spolu s týmem pracovat od začátku. V podmínkách stabilních pravidel se dá předpovídat, co je možné od týmů očekávat a kdo by mohl být mistrem světa, teď je všechno jinak. Máme skvělou příležitost upozornit na sebe a dobré je, že mi můj tým věří. Kvůli novým pravidlům u mě vyvolává nová sezona vzrušení. Před testy v Jerezu jsem měl jen mlhavé představy o tom, jaký bude nový vůz, ale když jsem s ním zajel několik kol, upokojil jsem se. Musíme se ještě hodně učit a čeká nás dost práce, abychom zvýšili efektivnost vozu. V současnosti je těžké říct, kde se nacházíme v porovnání s našimi soupeři. Domnívám se, že v prvních závodech to nebude snadné dojet do cíle, co je neobyčejná situace. Zatím můžu říct, že přípravu na novou sezonu jsme nezačali špatně. V Jerezu několik předních týmů nedokázalo splnit své cíle – Red Bull neustále zápasil s problémy, Lotus ani nepřijel. Proto není jednoduché říct, jaké výsledky se dají očekávat v prvním závodě. Doufám, že se situace vyjasní po testech v Bahrajnu. Nezapomínejte, že v Jerezu jsme pracovali se speciální sadou pneumatik. Myslím, že efektivní práce s pneumatikami bude složitější, než v loňském roce.Red Bull měl v Jerezu problémy, možná, že problémy s chlazením měly všechny týmy, které používají motory Renault – těžko říct. Zdá se, že Mercedes je na tom lépe, jenže oni byli taky jediní, kteří simulovali závod, proto je těžké porovnávat výsledky testů. Každopádně, v prvních závodech bude hrát důležitou roli spolehlivost.“Felipe Massa mluvil i o nedávné návštěvě Michaela Schumachera v Grenoblu. „Byl jsem rád, že jsem mohl navštívit Michaela Schumachera v univerzitní nemocnici v Grenoblu. Strávil jsem mnoho času u jeho lůžka. Zdálo se, že prostě jenom spí, tak jak spí každý jiný člověk. Doufám, že bude v pořádku a uzdraví se. Michael je mým dobrým přítelem, každý den se informuju o jeho zdravotním stavu.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.