Ferrari míří se starším monopostem F1 do Jihoafrické republiky, kde se představí v rámci reklamní akce svého partnera - společnosti Shell. Za volant usedne testovací pilot Marc Gené.
Scuderia se s formulí již dříve představila například v Moskvě, v Jeruzalémě či ve Varšavě. Nyní si budou moci zvuk atmosférického V8 motoru pohánějícího pět let starý monopost F60 (foto zde) vychutnat diváci v Sowetu - na předměstí jihoafrického Johannesburgu.
Jihoafrické republika má v F1 bohatou historii: mezi léty 1962 - 1993 uspořádala 23 velkých cen. Navíc její rodák Jody Scheckter získal v roce 1979 titul právě za volantem Ferrari. Nyní do této země F1 opět zavítá díky reklamní akce Shellu, který tam zahajuje prodej svého paliva V-Power Nitro+.
The F60 shows up in South Africa #FerrariStreetDemo http://t.co/BCeDs10ZeJ pic.twitter.com/4CrDuD3kjI
— Scuderia Ferrari (@InsideFerrari) February 13, 2014
S monopostem F60 bude na dočasném okruhu kolem městského fotbalového stadionu v Sowetu, který v roce 2010 hostil finále mistrovství světa, v sobotu 15. února řádit španělský jezdec Marc Gené. Očekává se, že se na jeho umění s rudým vozem přijdou podívat tisíce diváků, které se svým týmem odmění smyky, pálením pneumatik, prudkými akceleracemi či simulovanou zastávkou v boxech.
Ferrari míří s vozem F60 do Jihoafrické republiky (foto: Scuderia Ferrari)
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.