K Martinu Whitmarshovi se na seznamu zvažovaných kandidátů Lotusu na post sportovního ředitele připojil také bývalý šéf rallye týmů Citroenu a Peugeotu Olivier Quesnel.
Podle Quesnela první kontakt s Lotusem (Renaultem) proběhl už před čtyřmi lety, tedy velmi dlouho předtím než Eric Boullier tento tým opustil.
"Nebudu se tvářit, že mě tato nabídka nezajímá. Podle mých informací už zbývá jen krátký seznam kandidátů a já jsem mezi nimi. S Ericem se znám velmi dobře a o formuli jsme spolu mluvili už nesčetněkrát," vyjádřil Quesnel zájem a naději na získání pozice.
"Lotus je skvělý a ambiciózní tým, já však zatím pracuji pro automobilový tým OAK Racing a má práce není nabídkou nijak ovlivněna. Eric ví, kde mě najde a bude mě kontaktovat až udělá své konečné rozhodnutí," prohlásil Quesnel a zpochybnil tak informace o tom, že už se na své nové místo aktivně připravuje.
Prostý fakt, že mezi kandidáty patří i Quesnel, potvrdil také majitel týmu Lotus Gerard Lopez: "Nic není zdaleka rozhodnutu, ale můžu vám říci, že mezi třemi kandidáty Quesnel je. Stejně jako ostatní kandidáti má své výrazné přednosti, ale také několik menších nevýhod."
Fanoušky Lopez potěšil informací, že o novém týmovém řediteli bude rozhodnuto už velmi brzy: "Musíme udělat rozhodnutí rychle, protože před sebou máme hodně práce. Jasno bude během týdne, maximálně během 10 dní."
Lopez také rázně utnul spekulace o tom, že třetím kandidátem byl Ross Brawn, který však již dříve oznámil definitivní odchod z F1. O tom prý v Lotusu věděli dopředu a Brawn se tak mezi kandidáty ani nedostal. Podle zákulisních informací už je ale rozhodnuto a Quesnel bude brzy jmenován šéfem závodního týmu.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.