Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz hovoří o rozpočtových stropech, jezdecké dvojici Ferrari či letošní Velké ceně Rakouska.
Red Bull patří mezi týmy, které utrácejí nejvíce. Příští rok by mělo vstoupit v platnost omezení v podobě rozpočtových stropů, na které bude dohlížet FIA. V této oblasti však podle majitele mistrovské stáje stále existují nejasnosti.
"Momentálně je stále otevřená otázka kolem toho, co je vyloučeno a co mohou výrobci zahrnout do dalších rozpočtů," uvádí Mateschitz, který se podivuje nad tím, jak je třeba šetřit v době "drahé" změny - přechodu na nové pohonné jednotky s pokročilým systémem pro rekuperaci energie. "Na druhé straně se utratily miliardy na vývoj nových motorů, což zpochybňováno není."
Co říká majitel Red Bullu na jezdecké složení svého soupeře - stáj Ferrari, za níž budou letos závodit Fernando Alonso a Kimi Räikkönen? "I kdyby docházelo k třenicím, musí to fungovat. V našem případě hovořila média nejdéle o krizi mezi Vettelem a Webberem, přesto to stále fungovalo. Nezáleží na tom, zda jsou Alonso a Räikkönen pokrevní bratři či nikoliv."
Kimi Räikkönen a Fernando Alonso - jak budou společně vycházet? (foto: Scuderia Ferrari)
Do kalendáře F1 se letos vrací Velká cena Rakouska a miliardář Red Bullu slibuje, že bude o fanoušky dobře postaráno: "Usilujeme o perfektní závodní víkend s vyprodanými tribunami." Dále plánuje do okruhu investovat a postavit další tribuny: "Výstavba jde podle plánu, i když je velmi nabitý. Máme veškerá povolení," dodává pro Salzburger Nachrichten.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.