Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz hovoří o rozpočtových stropech, jezdecké dvojici Ferrari či letošní Velké ceně Rakouska.
Red Bull patří mezi týmy, které utrácejí nejvíce. Příští rok by mělo vstoupit v platnost omezení v podobě rozpočtových stropů, na které bude dohlížet FIA. V této oblasti však podle majitele mistrovské stáje stále existují nejasnosti.
"Momentálně je stále otevřená otázka kolem toho, co je vyloučeno a co mohou výrobci zahrnout do dalších rozpočtů," uvádí Mateschitz, který se podivuje nad tím, jak je třeba šetřit v době "drahé" změny - přechodu na nové pohonné jednotky s pokročilým systémem pro rekuperaci energie. "Na druhé straně se utratily miliardy na vývoj nových motorů, což zpochybňováno není."
Co říká majitel Red Bullu na jezdecké složení svého soupeře - stáj Ferrari, za níž budou letos závodit Fernando Alonso a Kimi Räikkönen? "I kdyby docházelo k třenicím, musí to fungovat. V našem případě hovořila média nejdéle o krizi mezi Vettelem a Webberem, přesto to stále fungovalo. Nezáleží na tom, zda jsou Alonso a Räikkönen pokrevní bratři či nikoliv."
Kimi Räikkönen a Fernando Alonso - jak budou společně vycházet? (foto: Scuderia Ferrari)
Do kalendáře F1 se letos vrací Velká cena Rakouska a miliardář Red Bullu slibuje, že bude o fanoušky dobře postaráno: "Usilujeme o perfektní závodní víkend s vyprodanými tribunami." Dále plánuje do okruhu investovat a postavit další tribuny: "Výstavba jde podle plánu, i když je velmi nabitý. Máme veškerá povolení," dodává pro Salzburger Nachrichten.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.