Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz hovoří o rozpočtových stropech, jezdecké dvojici Ferrari či letošní Velké ceně Rakouska.
Red Bull patří mezi týmy, které utrácejí nejvíce. Příští rok by mělo vstoupit v platnost omezení v podobě rozpočtových stropů, na které bude dohlížet FIA. V této oblasti však podle majitele mistrovské stáje stále existují nejasnosti.
"Momentálně je stále otevřená otázka kolem toho, co je vyloučeno a co mohou výrobci zahrnout do dalších rozpočtů," uvádí Mateschitz, který se podivuje nad tím, jak je třeba šetřit v době "drahé" změny - přechodu na nové pohonné jednotky s pokročilým systémem pro rekuperaci energie. "Na druhé straně se utratily miliardy na vývoj nových motorů, což zpochybňováno není."
Co říká majitel Red Bullu na jezdecké složení svého soupeře - stáj Ferrari, za níž budou letos závodit Fernando Alonso a Kimi Räikkönen? "I kdyby docházelo k třenicím, musí to fungovat. V našem případě hovořila média nejdéle o krizi mezi Vettelem a Webberem, přesto to stále fungovalo. Nezáleží na tom, zda jsou Alonso a Räikkönen pokrevní bratři či nikoliv."
Kimi Räikkönen a Fernando Alonso - jak budou společně vycházet? (foto: Scuderia Ferrari)
Do kalendáře F1 se letos vrací Velká cena Rakouska a miliardář Red Bullu slibuje, že bude o fanoušky dobře postaráno: "Usilujeme o perfektní závodní víkend s vyprodanými tribunami." Dále plánuje do okruhu investovat a postavit další tribuny: "Výstavba jde podle plánu, i když je velmi nabitý. Máme veškerá povolení," dodává pro Salzburger Nachrichten.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.