Renault řeší problémy se spolehlivostí a přehříváním, které se objevily při testech v Jerezu. Vylepšený motor si nyní měli možnost díky natáčecím dnům Lotusu vyzkoušet i na dráze.
Lotus sice v Jerezu během prvních testů chyběl a svůj vůz oficiálně představí až v Bahrajnu, nové auto si však již vyzkoušel. Tým tak pomohl i Renaultu, který řeší problémy se svými novými 1,6litrovými šestiválcovými turbomotory.
S novým E22, za jehož volantem seděl Pastor Maldonado, Lotus během minulého pátku při natáčecích dnech ujel pouze jedno kolo. V sobotu však už v Jerezu zvládli najet téměř 100km (cca 22 kol), což je maximání povolená vzdálenost při filmových dnech. Vše mělo proběhnout bez větších problémů.
"Šasi i motor pracovalo bez nějakých vážnějších problémů. Auto šlo dobře a design i kvalita navazuje na úspěšný vůz E21 z roku 2013. Nyní se těšíme na testovací program v Bahrajnu, kde uvidíme plný potenciál našeho balíku," uvádí Lotus.
Vzhledem k problémům, se kterými se motor Renault, jenž Lotus pohání, potýkal, je taková zpráva povzbuzením pro všechny ostatní týmy odebírající motory francouzské automobilky.
Voici la dernière photo de la Lotus E22 que nous avons dévoilé sur @infosportplus ce soir @CANALFormule1 #Lotus #E22 pic.twitter.com/eFxnCluXip
— Julien FEBREAU - F1 (@Julien_FEBREAU) February 10, 2014
Pohonná jednotka, kterou si Lotus v Jerezu vyzkoušel měla jistá vylepšení týkající se hardwaru i softwaru či kalibračních zdokonalení. Druhý předsezónní test týmy čeká již příští týden a zdá se, že Renault při řešení potíží pokročil.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.